• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تفاهمنامه اعزام کارگران افغانستانی به ایران امضا می شود/آغاز بازگشت متخصصین افغانستان از ایران

تفاهمنامه اعزام کارگران افغانستانی به ایران امضا می شود/آغاز بازگشت متخصصین افغانستان از ایران

جلسه تخنیکی کمیته اتباع همکاری های جامع افغانستان و ایران در وزارت امور مهاجرین برگزار گردید.

به نقل از وزارت امور مهاجرین؛ جلسه کمیته تخنیکی کمیته اتباع همکاری های جامع افغانستان و ایران روز یکشنبه 20 عقرب تحت ریاست داکتر عالمه؛ معین امور پناهندگان وزارت امور مهاجرین در مقر این وزارت دایر گردید.

در این جلسه که نمایندگان اداره امور ریاست جمهوری، شورای امنیت ملی، ریاست امنیت ملی، وزارت داخله، وزارت دفاع ملی، وزارت خارجه، وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت مبارزه علیه مواد مخدر حضور داشتند در رابطه به چگونگی توافقات افغانستان و ایران و همکاری داخلی دراین زمینه بحث و تبادل نظر شد.

معین امور پناهندگان در این جلسه از اعضای ذیربط خواهان همکاری بیشتر در زمینه نهایی سازی وظایف محوله گردیده این تلاش ها را برای سرنوشت مهاجرین مهم عنوان نموده گفت که: چون کمیته اتباع روی سرنوشت انسان ها تمصیم می گیرد، بناً لازم تا از دقت و سرعت بیشتر کار گرفته شود بحث ها و مذاکرات ما جنبه انسانی و بشری داشته باشد.

خیر محمد نیرو رئیس قوای بشری وزار کار و امور اجتماعی که در این جلسه حضور داشت معلومات داد که تفاهمنامه اعزام کارگر مهاجر به ایران در این وزارت نهایی گردیده بعد از اخذ نظریات نهادهای همکار، این تفاهمنامه به جانب ایران فرستاده خواهد شد. وی افزود که موضوع بازگشت متخصصین افغانستانی از کشور ایران آغاز گردیده است.

جلسات هیئت مذاکره کننده کمیته اتباع همکاری های جامع افغانستان و ایران در داخل کشور تحت ریاست داکتر عالمه معین امور پناهندگان دایر می گردد که تاکنون دو دور مذاکرات را با جانب ایران انجام داده است.

  پربازدید ترین