• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کماندوهای مستقر در جاغوری هنوز دستور جنگ با طالبان را از وزیر دفاع دریافت نکرده اند

کماندوهای مستقر در جاغوری هنوز دستور جنگ با طالبان را از وزیر دفاع دریافت نکرده اند

درحالی که انتقادها از عدم اقدام نیروهای کماندو در ولسوالی جاغوری زیاد است، ولی با این حال وزیر دفاع تاکنون به نیروهای کماندو دستور حمله را نداده است.

حکومت مرکزی روز گذشته از اعزام نیروهای کماندو به ولسوالی جاغوری خبر داد و اعلام کرد که داکتر شاه‌جهان، والی پیشین میدان‌وردک همراه با این نیروها به جاغوری رفته است.

این نیروها درحالی به ولسوالی جاغوری رفتند که رییس‌جمهور غنی به شهروندان معترض در کابل گفت که او دستور اقدام فوری در جاغوری و مالستان را داده است.

اکنون اطلاعات نشان می‌دهد که تاکنون طارق‌شاه بهرامی، وزیر دفاع به نیروهای کماندو که در مرکز ولسوالی جاغوری حضور دارند، دستور حمله را نداده است. اطلاعات نشان می‌دهد که قرار است به ‌زودی وزیر دفاع دستور حمله را برای نیروهای کماندو صادر کند.

از سوی هم شمار زیادی از باشندگان جاغوری در سنگ ‌ماشه، مرکز این ولسوالی گردهم آمده و داکتر شاجهان و نیروهای کماندو را زیر فشار قرار داده‌اند که یا به ناوه رفته جلو طالبان را بگیرند یا از جاغوری بیرون شوند تا مردم خود تصمیم بگیرند.

در همین حال منابع محلی از منطقه‌ی ناوه و کوتل لوخک در انگوری ولسوالی جاغوری می‌گویند درگیری نیروهای دولتی و مقاومت مردمی با گروه طالبان در منطقه‌ی ناوه آغاز شده است.

جواد محمدی به روزنامه اطلاعات روز گفت که یکی از پوسته‌های امنیتی از سوی طالبان در ناوه آتش زده شده است.

قربانی، یکی از متنفذان محلی نیز می‌گوید که نیروهای فرماندهی پولیس ولسوالی جاغوری با پولیس محلی در منطقه‌ی دشت خاکریز در انگوری با طالبان درگیر شده‌اند.

درگیری نیروهای دولتی و مقامت مردمی با گروه طالبان درحالی در ناوه جاغوری آغاز شده است که طالبان صبح امروز از منطقه‌ی حوتقول تا بازار انگوری پیش‌روی کرده بودند.

منابع محلی اطلاعات روز می‌گویند که حوالی ساعت ده پیش از چاشت امروز (22 عقرب) طالبان سنگرهای مقاومت مردمی در حوتقول جاغوری را بدون درگیری تصرف کرده‌اند.

دو منبع محلی به اطلاعات روز گفتند که طالبان تمامی پسته‌های مقاومت مردمی و پولیس محلی را در «بلنه کوه» تصرف کرده‌اند و شماری از نیروهای طالبان به شکل پیاده در نقاط مرزی داخل قریه‌ها شده‌اند.

طالبان درحالی سنگرهای مقاومت مردمی را در حوتقول جاغوری تصرف کرده‌اند که جنگ در این منطقه وارد هفتمین روز خود شده است.

  پربازدید ترین