• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان در غزنی با دوربین های شب بین و تک تیرانداز مجهز هستند/راه حل جنگ ارتقای جاغوری به ولایت است

طالبان در غزنی با دوربین های شب بین و تک تیرانداز مجهز هستند/راه حل جنگ ارتقای جاغوری به ولایت است

معاوم دوم ریاست اجرایی گفته است که تروریستان طالب در حمله بر ولسوالی‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی، از سلاح‌های پیشرفته کار گرفته‌اند.

محمد محقق به آریانا نیوز گفته است که تروریستان طالب با دوربین‌های شب‌بین و سلاح‌های پیش‌رفته مجهز هستند، به همین دلیل نبرد با آن‌ها شکل پیچیده‌تری به خود گرفته است و در برخی مناطق باعث شکست نیروهای امنیتی و مردمی شده است.

او افزوده است:”قطعاتی که طالبان به جنگ جاغوری، مالستان و ارزگان خاص بسیج کرده‌اند شامل قطعه سرخ طالبان می‌شود که دارای سلاح‌های پیشرفته مانند لیزری، دوربین‌دار، اسنایپر، توپ سرشانه‌ای و راکت هستند.”

معاوم دوم ریاست اجرایی گفته است که ولسوالی‌های مالستان و جاغوری از لحاظ جغرافیایی پیچیدگی دارد و نیاز است تا برای ختم جنگ در این مناطق، جاغور به ولایت ارتقا یابد.

او تاکید کرده است: “راه حل این است که جاغوری به حیث یک ولایت مطرح شود، یک قطعه کلان اردو در آنجا مستقر شود.”

تروریستان طالب هفت روز قبل به طور گسترده از مرز ولسوالی گیلان و منطقه لرگه ولسوالی مقر به منطقه اوتقول و داوود ناوه انگوری ولسوالی جاغوری حمله کردند.

افراد این گروه تروریستی، بدون درگیری قبل از ظهر روز گذشته پاسگاه‌های مقاومت در منطقه اوتقول جاغوری را تصرف کردند و وارد این منطقه شدند. افراد طالبان به مردم گفته‌اند که از خانه‌های شان بیرون نشوند.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی هم عصر روز گذشته سه‌شنبه(22عقرب) با نشر خبرنامه‌ای گفته بود که ده‌ها تن از نیروهای امنیتی افغان که شامل قطعات خاص ارتش و پولیس هستند، عازم ولسوالی‌های مالستان و جاغوری شدند.

در روزهای اول حمله تروریستان طالب بر این مناطق، نیروهای مقاومت مردمی و پولیس محلی سرسختانه در برابر طالبان جنگدیدند و این گروه نتوانست در منطقه پیش‌روی کنند. در نتیجه فشارها و اعتراضات مردم، حکومت تعداد محدودی از نیروهای کماندو را به ولسوالی جاغوری فرستاد که تعداد بیشتر این نیروها چند شب پیش در حمله طالبان در حوتقول کشته شدند.

  پربازدید ترین