• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ناکامی آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران

دیپلمات پیشین ایران گفت: اهداف آمریکا از اعمال تحریم های جدید یعنی فروپاشی کامل اقتصاد و تغییر رژیم در ایران، شکست خواهد خورد.

«حسین موسویان» دیپلمات پیشین ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «آر تی روسیه» در لندن، با بیان اینکه آمریکا درتحقق سیاست های خود ضد ایران از طریق تحریم در طول چهل سال گذشته شکست خورده است، افزود: آمریکا با اعمال مجدد تحریم ها ضد ایران، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است و سایر قدرت های جهانی برای دفاع از برجام متحد شده اند.

دیپلمات پیشین ایران، تصریح کرد: اکنون شرایطی بوجود آمده که اروپا و روسیه و چین نشان دهند که مستقل از سلطه آمریکا هستند و تسلیم تحریم های فرامرزی آمریکا نخواهند شد.

وی، همچنین با تاکید بر بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا، خاطر نشان کرد: تازمانی که آمریکا با زبان تهدید و زور با ایران حرف می زند و به دنبال تغییر رژیم در ایران است و به مقررات بین المللی همچون برجام بی احترامی می کند، نمی توان به چنین دولتی اعتماد کرد.

خصومت و دشمنی دولت کنونی آمریکا با مردم ایران در فهرست طولانی تحریم‌های آن کشور ضد ایران کاملا روشن است. دولت‌مردان آمریکا با فرافکنی نمی‌توانند در دوران تحریم، خود را در کنار مردم ایران قرار دهند و به‌عبارتی از 5 نوامبر 2018 وارد «جنگ‌اقتصادی» با ملت ایران شدند.

البته این رویکرد، جدید نیست و با پیروزی انقلاب‌اسلامی، تحریم‌های آمریکا همراه مردم ایران بوده است. در این زمینه؛ حضرت «آیت الله العظمی امام خامنه‌ای»، در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان به‌مناسبت 13 عقرب/آبان امسال تاکید کردند: «یکی از تحرکات آمریکایی‌ها در این 40 سال، استفاده از جنگ‌اقتصادی است و اینکه اکنون می‌گویند تحریم‌ها اقدامی جدید ضد ایران است، در واقع کلاه گذاشتن بر سر خود و یا ملت آمریکاست، زیرا موضوع تحریم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است.»

  پربازدید ترین