• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس ستاد ارتش به ولسوالی جاغوری رسید

رییس ستاد ارتش به ولسوالی جاغوری رسید

منابع محلی در ولایت غزنی تایید می‌کنند که جنرال شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش به ولسوالی جاغوری این ولایت رسیده است.

یک منبع امنیتی در ولایت غزنی امروز (24 عقرب) به اطلاعات روز گفت که چرخ‌بال حامل رییس ستاد ارتش لحظات قبل به ولسوالی جاغوری نشسته است.

پیشتر دفتر مطبوعاتی والی غزنی نیز از رفتن رییس ستاد ارتش و هیأت همراه او به ولسوالی جاغوری خبر داده بود.

در اعلامیه‌ی این دفتر آمده است که جنرال محمد سالم احساس، معاون اول معینیت ارشد امور امنیتی وزارت داخله و جنرال عبادالله عباد، معاون ولایتی ریاست عمومی امنیت ملی در این سفر آقای یفتلی را همراهی می‌کنند.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی گفته است که این هیأت بلند پایه‌ی امنیتی، وضعیت ولسوالی‌های جاغوری و مالستان را از نزدیک ارزیابی کرده و اقدامات لازم «برای تأمین امنیت درازمدت را انجام می‌دهند.»

علاوه بر رییس ستاد ارتش، سمونمل رمضانعلی محسنی، آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت غزنی نیز صبح امروز، پنج‌شنبه، همراه با ده‌ها نیروی کمکی به ولسوالی جاغوری رسیده است.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی صبح امروز (24 عقرب) گفته است که «این نیروها به تعقیب نیروهای امنیتی که روز سه شنبه از راه زمین به ولسوالی‌های جاغوری و مالستان فرستاده شده بودند، وارد ولسوالی جاغوری شدند.»

از سوی هم یک مقام امنیتی در فرماندهی پولیس ولایت غزنی به اطلاعات روز می‌گوید که نیروهای کمکی دیگر نیز از مسیر ولسوالی قرباغ به ولسوالی جاغوری رفته‌اند. او گفت که حرکت این نیروها به دلیل ماین‌گذاری مسیر قرباغ-جاغوری آهسته است و در حال حاضر این نیروها در منطقه‌ی تمکی رسیده‌اند.

نیروهای کمکی به ولسوالی جاغوری درحالی رسیده‌اند که پس از نزدیک به یک هفته درگیری در نوار مرزی این ولسوالی و ولسوالی گیلان، طالبان مقاومت مردمی را شکست داده و منطقه‌ی حوتقول را در کنترل گرفته‌اند.

  پربازدید ترین