• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعلام تقویم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باز هم به تاخیر افتاد

اعلام تقویم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باز هم به تاخیر افتاد

مسوولان کمیسیون انتخابات افغانستان می‌گویند که رایزنی در مورد چگونگی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و زمان برگزاری آن همچنان ادامه دارد و به زودی در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد.

پیش از این مسوولان این کمیسیون گفته بودند که در هفته جاری تقویم نهایی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را نهایی و اعلام خواهند کرد.

ذبیح الله سادات معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات گفته است که بحث و گفتگو با حکومت، احزاب سیاسی، نهادهای ناظر بر انتخابات و نمایندگان جامعه مدنی در مورد چگونگی برگزاری انتخابات، تامین امنیت، بودجه و زمان آن، هنوز هم ادامه دارد.

او گفته است که در پیش داشتن چند انتخابات که شامل انتخابات ریاست‌جمهوری، شورای ولایتی، شورای ولسوالی‌ها و انتخابات پارلمانی در غزنی می‌شود، گفتگو و بررسی‌های بیشتری را می‌طلبد.

انتخابات ریاست جمهوری طبق تقویم قبلی قرار بود در اواخر ماه حمل سال آیند برگزار گردد. اما این کمیسیون گفته است که برگزاری انتخابات دیگر هم‏‌زمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، یکی از گزینه‌هاست.

با این حال مسوولان این کمیسیون می‌گویند که رایزنی‌ها در مورد اینکه چند انتخابات پیش رو به صورت هم‌زمان برگزار شوند و یا به صورت جداگانه، ادامه دارد.

  پربازدید ترین