• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر تحصیلات عالی: درگیری در خوابگاه دانشگاه کابل از نزاع بر سر نوبت نان آغاز شد

وزیر تحصیلات عالی: درگیری در خوابگاه دانشگاه کابل از نزاع بر سر نوبت نان آغاز شد

نجیب‌الله خواجه عمری، وزیر تحصیلات عالی کشور می‌گوید که جنگ در خوابگاه دانشگاه کابل «نزاع دو فرد بالای نوبت گرفتن غذا» شروع شده و سپس شکل گروهی گرفته است.

آقای خواجه عمری عصر روز پنج‌شنبه (24 عقرب) در صفحه‌ی فیسبوکش نوشته است: «موضوع از نزاع دو فرد بالای نوبت گرفتن غذا آغاز گردیده و بعداً به شکل گروهی در آمده است که متاسفانه زمینه را برای مداخله فرصت طلبان سیاسی مهیا ساخته است.»

درگیری میان دانشجویان در خوابگاه دانشگاه کابل چاشت دیروز آغاز شد و سپس شمار زیادی از دانشجویان به‌صورت گروهی باهم درگیر شدند.

آقای خواجه عمری گفته است که وضعیت در حال حاضر کاملاً کنترل شده و دانشجویانی که در داخل خوابگاه گیر مانده‌اند، به‌صورت گروهی توسط «اسکورت پولیس از خوابگاه بیرون شدند.»

وزیر تحصیلات عالی گفته است که خوابگاه دانشگاه کابل دیشب به روی دانشجویان بسته بود تا در مورد آن تصمیم گرفته شود.

در همین حال پولیس کابل می‌گوید که یک ساعت پیش (حوالی ساعت پنج عصر دیروز) وضعیت به شکل عادی برگشته است و کسانی که «دست به تشنج زده بودند، متفرق شده‌اند.»

بصیر مجاهد، سخنگوی پولیس کابل می گوید که در این درگیری یک دانشجو کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند اما تاکنون هویت این افراد معلوم نیست.

او گفت که هیأتی متشکل از ارگان‌های مختلف تعیین شده و قضیه را به‌صورت جدی بررسی می‌کند زیرا دست‌هایی برای تشنج بیشتر اوضاع کار کرده است.

به گفته‌ی او، پولیس شمار مشخصی از کسانی که تلاش داشتند از بیرون داخل دانشگاه کابل شوند، را بازداشت کرده است. آقای مجاهد در مورد رقم بازداشت شدگان جزئیات ارایه نکرد اما گفت که پس از ختم تحقیق در این مورد، جزئیات بیشتر ارایه می‌شود.

  پربازدید ترین