• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز عملیات نظامی در مرکز غزنی همزمان با سفر فرماندهان ارشد ناتو

آغاز عملیات نظامی در مرکز غزنی همزمان با سفر فرماندهان ارشد ناتو

مقامات محلی غزنی از سفر جنرالان بلندپایه ناتو از جمله جنرال جانسون به شهر غزنی خبر می دهند و همزمان گفته می‌شود یک عملیات نظامی در مرکز این ولایت نیز راه ‌اندازی شده است.
 
عارف نوری؛ سخنگوی والی غزنی امروز شنبه، در مورد آغاز یک عملیات نظامی در مرکز غزنی و سفر فرماندهان ناتو به این شهر، گفت: روز گذشته یک عملیات بزرگ نظامی با اشتراک 1000 سرباز متشکل از نیروهای مشترک امنیتی در مرکز غزنی به منظور دفع تهدیدات امنیتی آغاز گردیده است.
 
نوری افزود: در نتیجه این عملیات دیروز جمعه، مناطق قلاتی، زرگر و گدول شهر از وجود طالبان تصفیه شده و امروز عملیات تصفیه‌ و تلاشی خانه به خانه در سایر مناطق ناامن مرکز جریان دارد.
 
از سوی دیگر، سخنگوی والی غزنی از سفر جنرالان بلندپایه ناتو به سرپرستی جنرال جانسون به مرکز غزنی برای بررسی وضعیت امنیتی و راه اندازی عملیات نظامی خبر داد.
 
قابل ذکر که بارها عملیات های نظامی در مرکز و برخی ولسوالی های غزنی راه اندازی شده؛ اما این عملیات ها کمک چندانی به تصفیه کامل و دایمی مناطق از وجود طالبان و تامین امنیت بهتر شهر و ولسوالی های غزنی نکرده است.
 
سفر فرماندهان ناتو به غزنی در حالی صورت می گیرد که گفته می شود جنگ های خونین و بی سابقه اخیر در دو ولسوالی امن مالستان و جاغوری این ولایت، به نفع نیروهای دولتی، در حال فروکش کردن است.

  پربازدید ترین