• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

امریکا همه کاره افغانستان نیست/ ایران آماده است یک نیروی بزرگ مردمی را برای مبارزه با تروریسم در افغانستان ایجاد کند

امریکا همه کاره افغانستان نیست/ ایران آماده است یک نیروی بزرگ مردمی را برای مبارزه با تروریسم در افغانستان ایجاد کند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از سیاست های امریکا در افغانستان، با توجه به نقش موثر و قدرت نمایی نیروهای مردمی افغانستان در مبارزه با گروه داعش در سوریه، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده است به ایجاد یک نیروی بزرگ مردمی برای ریشه کن کردن داعش">داعش و دیگر گروه ها و نیروهای تروریستی در افغانستان کمک کند.
 
آیت الله اراکی که صبح روز(شنبه، 26 عقرب) در یک نشست خبری در مورد چگونگی برگزاری 32مین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران سخن می گفت، در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت افغانستان و ضرورت نقش تاثیرگزار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در روند صلح کشور، تاکید کرد که این مجمع در بسیاری از کشورهای اسلامی به شمول افغانستان از نهادهای تقریب گرا حمایت می کند و در افغانستان هم نهادهای تقریب گرای فعال و خوبی نظیر شورای علما شکل گرفته و از این نهادها در محور تقریب و نزدیکی مذاهب، وحدت و صلح حمایت می کند.
 
وی خاطرنشان کرد که امسال در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، شخصیت های برجسته ای چون حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، آیت الله محمد آصف محسنی، رییس شورای علمای شیعه و همچنین فیض محمد عثمانی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف از افغانستان حضور خواهند یافت.
 
قرار است 32مین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور 350 شخصیت و اندیشمند از سراسر جهان، به خصوص از کشورهای اسلامی، به تاریخ 3 تا 5 قوس سال جاری در تهران برگزار شود. این کنفرانس همه ساله با فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد(ص) از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.
 
آیت الله اراکی در ادامه پیرامون وضعیت افغانستان تصریح کرد: افغانستان یک کشور آزاد و ملت آن، یک ملت آزاده است. نباید امروز شاهد باشیم که امریکا در این کشور همه کاره باشد.
 
وی خاطرنشان کرد، شهروندان افغانستان در سوریه داعش">داعش را سرکوب کردند و فاطمیون در مبارزه با گروه داعش">داعش در سوریه قدرت نمایی برجسته ای داشت.
 
به گفته دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران همان طور که در سوریه، عراق و لبنان در شکل گیری نیروهای بسیج مردمی یا حشدالشعبی نقش داشت، و این نیروها افتخار و عزت آفریدند؛ آمادگی دارد نیروی بزرگ مردمی را نیز در افغانستان ایجاد کند.
 
وی خاطرنشان کرد که افغانستان هم از ایران برای ایجاد نیروهای بسیج مردمی کمک بگیرد.
 
آیت الله اراکی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در ایجاد یک نیروی بزرگ مردمی برای ریشه کن کردن گروه داعش">داعش و دیگر گروه های تروریستی در افغانستان، به این کشور کمک کند.
 
وی تصریح نمود که جمهوری اسلامی ایران نمی تواند شاهد حضور تروریستان در افغانستان باشد، زیرا این حضور هم زندگی مردم افغانستان را سیاه کرده و هم بر وضعیت امنیتی این کشور تاثیرگزار خواهد بود.

  پربازدید ترین