• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

اصابت راکت به مراسم عروسی در وردک 12 کشته و زخمی برجا گذاشت

مسئولان حکومتی در ولایت میدان وردک گفته‌اند که در نتیجه حمله بر یک مراسم عروسی در این ولایت، 3 تن به شمول داماد کشته شده و 9 تن دیگر زخم برداشته‌اند.

شریف‌الله هوتک یکی از اعضای شورای ولایتی میدان وردک گفته است که این حمله در روستای زیولات، روز گذشته حدودساعت 4 بعد از ظهر توسط نیروهای دولتی صورت گرفته است.

او به پژواک گفته است: “خانه‌ای که در آن مراسم عروسی برگزار شده بود، نزدیک مرکز نیروهای دولتی است. نیروهای دولتی از برگزاری مراسم عروسی در این خانه آگاه بود، اما دست کم 10 دقیقه با سلاح های سنگین به سوی این خانه شلیک کردند.”

شریف‎‌الله هوتک افزوده است، هنگامی که این حمله صورت گرفت، هیچ گونه درگیری با هراس افگنان طالب در این منطقه جریان نداشت.

او گفته است که در نتیجه این حمله داماد، پسر کاکا و نواسه کاکای داماد کشته شدند و سه کودک، دو بانو و چهار تن دیگر زخم برداشتند.

از سوی هم، عبدالرحمان منگل سخن‌گوی والی میدان وردک گفته است که حوالی ساعت 4 بعد از ظهر روز گذشته، در نتیجه اصابت گلوله بر یک خانه، 2  تن کشته و 13 تن دیگر زخم برداشته اند.

او گفته است که این گلوله‌ها در جریان درگیری با هراس‌افگنان طالب به این خانه اصابت کرده و تاکنون معلوم نیست که از سوی کدام یکی از طرف‌های درگیری شلیک شده است.

سخن‌گوی والی میدان وردک گفته است که تاکنون معلوم نیست افراد کشته شده، غیرنظامیان بوده اند و یا هراس افگنان طالب.

ولایت میدان وردک در غرب کابل از ولایات به شدت ناامن است که گروه طالبان در اکثر بخش‌های این ولایت حضور گسترده دارند و هرازگاهی با نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند. گذشته از طالبان، افراد شبکه حقانی نیز به صورت گسترده در این ولایت حضور دارند.

  پربازدید ترین