• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمد محقق در دیدار با خلیل زاد: صلح و آتش بس با طالبان باید فراگیر باشد

محمد محقق در دیدار با خلیل زاد: صلح و آتش بس با طالبان باید فراگیر باشد

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان در دیدار با زلمی خلیل‌زاد نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان گفته است که صلح و آتش‌بس با طالبان باید فراگیر بوده و هیات مذاکره کننده با این گروه نیز از همه اقشار جامعه باشد.

زلمی خلیل‌زاد که پس از سفر به کشورهای پاکستان، امارات و قطر بار دیگر وارد کابل شده است، امروز به کاخ شورای وزیران رفته و با محمد محقق در مورد صلح در این کشور گفتگو کرده است.

دفتر مطبوعاتی معاون ریاست اجراییه گفته است که محمد محقق بر حفظ دستاوردهای 18 سال گذشته تاکید کرده و افزوده که ارزش‌های قانون اساسی و تمام دستاوردهای فصل نوین افغانستان در این مذاکرات نباید قربانی شود.

محمد محقق هم‌چنین به حملات گسترده طالبان به ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ارزگان خاص اشاره کرده و گفته است که باید به طالبان تفهیم شود که در این حملات کامیاب نمی‌شوند و حمله بر غیرنظامیان، کمکی به روند گفتگوهای صلح نخواهد کرد.

زلمی خلیل‌زاد نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان هم در این دیدار گفته که برای تحقق مذاکرات مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و طالبان و همه طرف‌های موثر افغانی، زمینه‌سازی می‌کند.

او افزوده که در همین راستا با تمام طرف‌ها و شخصیت‌های موثر در روند صلح افغانستان دیدار و گفتگو خواهد داشت.

  پربازدید ترین