• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس جمهور: ایجاد بورد مشورتی صلح، موازی با شورای عالی صلح نیست

رییس جمهور: ایجاد بورد مشورتی صلح، موازی با شورای عالی صلح نیست

رییس‌جمهور غنی قبل از ظهر امروز (یک‌شنبه 27 عقرب)، با اعضای شورای عالی صلح افغانستان در ارگ ریاست‌جمهوری دیدار و گفتگو داشته و در پاسخ به نگرانی این شورا گفته است که کار بورد مشورتی صلح، موازی با شورای عالی صلح نیست.

این دیدار در ادامه نشست‌های مشورتی در رابطه با صلح است که از روزهای گذشته آغاز شده و محمد اشرف غنی تاکنون با شماری از شخصیت‌های سیاسی و مطرح کشور در این زمینه گفتگو کرده است.

در خبرنامه ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که در این دیدار محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح، قاضی محمد امین وقاد و اصیلا وردک به نمایندگی از این شورا صحبت کرده‌اند.

رییس‌جمهور در دیدار با اعضای شورای عالی صلح افغانستان گفته است که بورد مشورتی صلح که قرار است به زودی ایجاد گردد، “موازی با شورای عالی صلح نیست و این جلسات به منظور آمادگی برای مذاکرات بین‌الافغانی است.”

او باز هم بر تصمیم‌گیری بر اساس مشورت با همه احزاب، جریان‌های سیاسی و نهادهای مختلف تاکید کرده و گفته است که در هر کار بزرگ ملی مشورت می‎کند.

روز گذشته برخی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان گفته بودند که ایجاد بورد جدید مشورتی صلح، نباید شورای عالی صلح و تلاش‌های این شورا برای صلح را به حاشیه براند و منزوی سازد.

بورد مشورتی صلح قرار است با حضور نمایندگان احزاب، جریان‌های سیاسی، نهادها و نمایندگانی از 34 ولایت افغانستان تشکیل شود و در مذاکرات مستقیم صلح با طالبان شرکت کند. به نظر می‌رسد با تلاش‌هایی که در یک ماه گذشته از سوی مقامات آمریکایی صورت گرفته، این گفتگوها در آینده نزدیک صورت گیرد.

  پربازدید ترین