• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خلیل زاد در دیدار با اتمر: از برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده آن حمایت می کنم

خلیل زاد در دیدار با اتمر: از برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده آن حمایت می کنم

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با مشاور پیشین امنیت ملی گفته است که مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها پیش خواهد رفت.

دفتر مطبوعاتی مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که زلمی خلیل‌زاد در دیدار با حنیف اتمر بر پیش‌برد روند صلح به رهبری افغان‌ها تاکید کرده است.

زلمی خلیل‌زاد در این دیدار گفته است:”گفتگوها و مذاکرات به رهبری افغان‌ها به پیش خواهد رفت و ایالات متحده امریکا از پروسهٔ صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند.”

او تاکید کرده که با هیچ جناحی در مورد ایجاد حکومت مؤقت قبل از انتخابات بحث نکرده و از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در زمان معین آن حمایت می‌کند.

در خبرنامه آمده است که “در این دیدار روی بخش‌های مختلف پروسه صلح و مصالحۀ ملی افغانستان بحث صورت گرفته است.”

حنیف اتمر در مورد وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و به‌طور خاص در مورد پروسۀ صلح و انتخابات ریاست جمهوری نظریات و پیشنهادات خود را ارایه کرده است.

زلمی خلیل‌زاد، در دومین سفر خود به کابل پس از تعیین شدن او به عنوان نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، با رئیس جمهور غنی، جنرال دوستم، محمد محقق، عطامحمد نور و شمار دیگری از چهره های مطرح جهادی و سیاسی در مورد روند صلح گفتگو کرده است.

او در دیدار چند روز قبل خود با رئیس جمهور غنی گفته است که قرار است باز هم به کشورهای پاکستان، امارات و قطر سفر کرده و با مقامات این کشورها در مورد راه‌های رسیدن به صلح در افغانستان گفتگو کند.

آقای خلیل‌زاد گفته است که پس از سفر به این کشورها، به کابل بر می‌گردد و نتایج آن را با مقامات افغان در میان می‌گذارد.

این در حالی است که حدود یک ماه قبل هم زلمی خلیل‌زاد سفر ده‌ روزه‌ای را به کشورهای افغانستان، پاکستان، امارات و قطر آغاز کرده بود. او در این سفر با نمایندگان طالبان در قطر در مورد صلح افغانستان گفتگو کرده بود.

آقای خلیل‌زاد از افغانستان و طالبان خواسته بود که برای انجام گفتگوهای مستقیم، نمایندگان با صلاحیت خود را مشخص نمایند.

  پربازدید ترین