• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

فاطمیون و طالبان!

لشکر فاطمیون عمدتاً هزاره با توجه به اشغال گری رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهایی که به کشورهای اسلامی در منطقه، به صورت خودخواسته و داوطلبانه در صف مبارزه با اشغالگری و تجاوز بیگانگان حضور داشته و نقش به سزایی ایفا کردند تشکیل شده است.

اما پشتون‌های زیادی (شاید دو برابر فاطمیون) نیز در سوریه در کنار داعش و دیگر گروه‌های مخالف بشار اسد حضور دارند که با ارتش سوریه و موافقین بشار اسد در حال نبرد هستند؛ اما من تا کنون ندیده‌ام که پشتون‌ها آن‌ها را ملامت کرده و از آن‌ها برائت جسته باشند.

گذشته از این، طالبان یک گروه تروریستی عمدتاً پشتون و مزدور کشورهای منطقه و بیگانه است. این گروه قومی، سال‌های سال، به انتحار، انفجار، تخریب زیرساخت‌های کشور، کشتار مردم و نیروهای امنیتی مشغول‌اند، آن‌ها حتی کودکان را سر بریده و با سربریده‌ی سربازان کشور فوتبال هم بازی کرده‌اند، اما تا کنون شاهد نبوده‌ایم که پشتون‌ها آشکارا به محکومیت این گروه تروریستی پرداخته باشند، بلکه سعی در تطهیر آنان و قباحت‌زدایی از آن‌ها داشته‌اند. تنها در چهار سال گذشته، طالبان 28000 نیروی امنیتی و ده‌ها شهروند بیگناه را کشته‌اند.

طالبان روسی، طالبان آمریکایی، طالبان پاکستانی و... همه متعلق به قوم پشتون بوده و به خاطر منافع کشورهای بیگانه، کشور خود را تخریب و هم‌وطنان شان را به خاک و خون می‌کشند، اما کمتر پشتونی را می‌بینیم که به محکومیت این گروه سفاک و مزدوران بیگانه پرداخته باشند. جالب اینجا است که زبان شان، همیشه بر سرِ دیگران دراز است.

  پربازدید ترین