• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فیفا اتهام آزار جنسی دختران فدراسیون فوتبال زنان افغانستان از سوی مسئولان این نهاد را بررسی می کند

فیفا اتهام آزار جنسی دختران فدراسیون فوتبال زنان افغانستان از سوی مسئولان این نهاد را بررسی می کند

 به دنبال نشر گزارشی در مورد سوء استفاده و بدرفتاری جنسی با شماری از اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان، فیفا یا فدراسیون بین‌المللی فوتبال گفته است که این ادعاها را بررسی می‌کند.

روزنامه‌ گاردین به تازگی گزارش کرده است که شماری از اعضای مرد فدراسیون فوتبال افغانستان در بدرفتاری جنسی در برابر بازی‌کنان زن نقش داشته‌اند.

روزنامه گاردین، به نقل از منابعی در تیم فوتبال زنان افغانستان گزارش کرده که بدرفتاری با بازی‌کنان تیم ملی فوتبال زنان، در داخل افغانستان و نیز در یک کمپ آموزشی در اردن در ماه فبروری سال جاری میلادی صورت گرفته است.

خالده پوپل، مسوول پیشین فوتبال زنان افغانستان که در سال 2016 میلادی از افغانستان مهاجرت و در دنمارک درخواست پناهندگی داد، شبنم مبارز و مینا احمدی، از بازی‌کنان پیشین تیم ملی و کیلی لیندسلی، مربی امریکایی آن‌ها، در مورد بدرفتاری‌های جنسی و فزیکی به روزنامه گاردین صحبت کرده‌اند.

همچنان یک منبع از فیفا به روزنامه گاردین گفته است: «فیفا به طور کل از مسأله‌ی افغانستان آگاه شده است و برای حفظ امنیت دختران سخت تلاش کرده است. آنها از ماه مارچ به این طرف کار کرده‌اند تا شواهدی را برای تحقیق رسمی جمع‌آوری و به سازمان ملل متحد پیشکش کنند.»

در یک بیانیه‌ی فیفا نیز آمده است: «موارد جدی ذکر شده مبنی بر سوء استفاده و آزار فزیکی اعضای تیم فوتبال زنان افغانستان از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال مورد بررسی قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که برخی از طرف‌های این مسأله حساس است و با مصوونیت افراد سروکار دارند، از طرف‌های مرتبط خواستار حمایت شده‌ایم.»

به دنبال نشر این گزارش،‌ شرکت ورزشی همل که تیم ملی فوتبال زنان افغانستان را حمایت می‌کند،‌ گفته است که ارتباط‌اش را با فدراسیون فوتبال افغانستان قطع می‌کند و خواستار رهبری جدید در این فدراسیون است.

این شرکت گفته است: «ادعاهای قوی ناشی از بدرفتاری‌های شدید روانی، فزیکی و جنسی در برابر بازی‌کنان زن از سوی مقام‌های مرد فدراسیون فوتبال افغانستان را دریافت کرده است.»

در همین حال، فدراسیون فوتبال افغانستان با نشر اعلامیه‌یی این اتهامات را رد کرده است.

در اعلامیه‌ی این فدراسیون آمده است که فدراسیون فوتبال افغانستان از بازی‌کنان زن در برابر تمامی انواع آزار و بدرفتاری حمایت کرده و هیچ‌گونه بدرفتاری را تحمل نمی‌کند.

در اعلامیه همچنان گفته شده است: «فدراسیون فوتبال افغانستان تاکید می‌کند که این ادعاها بی‌اساس است و در صورتی که این فدراسیون شواهد و معلومات کافی به‌دست بیاورد، به تحقیقات و اقدامات عاجل برای رسیدگی به آن درنگ نخواهد کرد.»

  پربازدید ترین