• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روابط با رژیم صهیونیستی موجب پیشرفت کشورهای عربی نمی شود/ معارضان احمق هستند

روابط با رژیم صهیونیستی موجب پیشرفت کشورهای عربی نمی شود/ معارضان احمق هستند

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن احمق خوانده معارضان سوری تاکید کرد که آنها هیچ وقت نفهمیدند که هدف از جنگ علیه سوریه اصلاح این کشور نبود، بلکه تجزیه سوریه بود.

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که جنگ علیه این کشور همچنان ادامه دارد و هر بار که ارتش سوریه و همپیمانانش در مقاومت لبنان، انقلاب اسلامی ایران و روسیه دستاوردی دارند، چالشها نیز بیشتر می‌شود.

مقداد در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العهد» لبنان درباره استفاده تروریستها از گازهای سمی علیه غیر نظامیان حلب اظهار داشت که این مسئله، «نخستین حمله شیمیایی نیست. این سناریو از خان العسل در سال 2013 آعاز شد و چند ماه پیش به شهر دوما رسید. [در واقع] آنچه این گروههای تروریستی مسلح و اربابان آمریکایی، اسرائیلی و ترکیه‌ای و رژیمهای مزدور در جنگ در این منطقه از دست دادند، در تلاشند که آن را در سیاست محقق کنند».

حمله به حلب یک طرح غربی برای تشنج وضعیت سوریه بود
معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه منطقه حلب که در آن حمله شیمیایی صورت گرفت، به موجب توافق سوچی تحت نظارت ترکیه قرار داشت، اعلام کرد که چنین حملاتی «یک طرح غربی است تا وضعیت متشنج باقی بماند و به گروههای تروریستی مسلح روحیه داده شود و به آمریکا فرصت دهند که در سایر مناطق سوریه دست به عملیات بزند».

وی با اشاره به اینکه استفاده از گازهای سمی توسط تروریستها در حلب حامل این پیام است که «این گروههای تروریستی می‌توانند چنین جنایاتی مرتکب شوند و مورد بازخواست هم قرار نگیرند»، تصریح کرد که آمریکا و همپیمانانش در پی ارائه تصویر دروغین از این حوادث هستند.

نقش کارشناسان فرانسوی در تجهیز تروریستها به سلاح شیمیایی
مقداد با تأکید بر اینکه کارشناسان فرانسوی حاضر در این منطقه تروریستها را به 50 موشک حامل مواد شیمیایی تجهیز کردند، خاطر نشان کرد که «ما اطمینان داریم که این اقدامات دیر یا زود بر ملا خواهد شد. ما به عنوان [دولت] سوریه استفاده از سلاح شیمیایی را از طرف هر کسی و علیه هر طرفی که باشد، محکوم می‌کنیم».

این مسئول سوری با اشاره به همکاری نیروهای ترکیه‌ای حاضر در این منطقه با تروریستها در خصوص استفاده از گازهای سمی، اعلام کرد که این عملیات «در مناطقی صورت گرفت که نیروهای ترکیه‎ای به همراه گروههای تروریستی که خاک سوریه را اشغال کرده‌اند، بر آن تسلط دارند».

تروریسم ابزار کشورهای غربی برای ضربه زدن به منافع ملتهاست
وی با بیان اینکه تخریب سوریه از سوی کشورهای غربی به خاطر مواضع دمشق علیه رژیم صهیونیستی بود، اظهار داشت که کشورهای غربی «از تروریسم به عنوان وسیله‌ای برای ضرر زدن به منافع ملتها استفاده می‌کنند. اما مشکل واقعی در منطقه باقی می‌ماند و نیازمند راه حل است و آن مشکل ملت فلسطین است؛ زیرا اقدامات این کشورها بدین سبب است تا سیاستی را در پیش گیرند که هر کس را که خواستار حقوق مشروع ملت فلسطین و آزادی کشورهای عربی باشد، ساکت می‌کند».

مقداد با تأکید بر اینکه با حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، هیچ آزادی در انتظار کشورهای عربی نیست، در خصوص پاسخ ارتش سوریه به حملات شیمیایی تروریستها در حلب گفت: «زمانی که به اقدامات تروریستی پاسخ می‌دهیم، در واقع به هر چیزی پاسخ داده‌ایم. ولی تأکید داریم که حضور غیرقانونی در خاک سوریه را نمی‌پذیریم، چه آمریکایی باشد یا فرانسوی، یا انگلیسی یا ترکیه‌ای... ما اطمینان داریم که 185 هزار کیلومتر مربع از سوریه» باز پس گرفته خواهد شد، همان گونه که این مسئله قبلا رخ داده است.

ترکیه مسئول تجاوزات تروریستها به حلب است
معاون وزیر خارجه سوریه با تأکید بر لزوم پایبندی ترکیه به تعهداتش در توافق سوچی، اعلام کرد که اگر این توافق اجرا می‌شد، گروههای تروریستی نمی‌توانستند از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان حلب استفاده کند؛ «لذا کشور ترکیه مسئول این تجاوزات است... چه با استفاده آن (تروریستها) از سلاح شیمیایی یا اجازه دادن» به تروریستها و رسیدن دست آنان به چنین سلاحهایی.

کشورهای زیادی خواستار رابطه با سوریه هستند
وی درباره تلاش برخی کشورها برای برقراری مجدد روابط سیاسی با سوریه هم خاطر نشان کرد، «کشورهای متخاصم با سوریه میلیاردها[دلار] را برای رفع نیازهای رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای غربی و به منظور تخریب سوریه هزینه کردند تا این کشور از بین برود...کشورهایی که به سوریه آسیب زدند، زیرساختهای آن را نابود کردند، هزاران بی گناه را کشتند و همچنان افکار عمومی عربی و جهانی را در خصوص رخدادهای سوریه گمراه می‌کنند باید از این سیاستهای ویرانگر دست بردارند...تعداد کشورهایی که خواستار بازکردن صفحه تازه در روابط با سوریه هستند، کم نیستند؛ زیرا سوریه به آنان ثابت کرد که شکست نمی‌خورد و ملت سوریه حامی نظام ملی‌گرای پیشرو مخالف اسرائیل هستند».

معارضان سوری احمق هستند
مقداد ضمن احمق خواندن اپوزیسیونهای موجود در سوریه تصریح کرد که این اپوزیسیونها نفهمیدند که هدف از جنگ علیه سوریه اصلاح این کشور نبود، بلکه قصد دشمنان سوریه این بود که این کشور تجزیه و مانند سومالی و لیبی نابود شود.

صهیونیستها در پی تسلط بر کشورهای عربی هستند
این مسئول سوری در پایان با اشاره به اینکه روابط عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی، بهتر از روابط ریاض با تمامی کشورهای حاضر در شورای همکاری خلیج فارس است، خطاب به کشورهای عربی گفت که «پیشرفت و شکوفایی از اسرائیل یا برقراری روابط با اسرائیل حاصل نمی‌شود؛ [رژیمی] که در منطقه فقط خواستار هیمنه و تسلط و تحت تصرف درآوردن توانمندیهای عربهاست، نه خدمت رسانی به آنان».

  پربازدید ترین