• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تقلب گسترده در انتخابات هرات علنی شد (+سند)

بسم تعالی
هرات نشینان عزیزسلام!
می خواهم ازبرخی جنایت های پشت پرده کمیسیون خود سر و نامستقل انتخابات هرات با شما سخنانی در میان بگذارم!
هرچند احتمالآ نوشتن این موضوع درآستانه اعلام نتایج انتخابات به زیان من هم تمام شود، اما من به حیث یک خبرنگارسوگند خورده ام که سکوت نخواهم کرد.
یقین داشته باشید آنچه می نویسم نه از روی عقده است ونه هم قصد توطئه دارم، بلکه آنچه می نویسم متاسفانه کاملآ درست و واقعیت است و من هریک از گفته هایم را در نهاد های عدلی و قضایی با سند های کامل ثابت کرده می توانم!

هراتیان عزیز!
با آنکه ده ها جوان رشید و شجاع نیروهای امنیتی این ولایت با هزاران آروز، برای تامین امنیت انتخابات بیست و هشت میزان جان دادند و زیر خاک رفتند تا ما بتوانیم به پای صندوق های رای برویم و مردم شریف ما نیز با قبول هزاران خطر و تهدید به مراکز رای دهی رفتند، اما یک گروه هشت نفری در کمیسیون انتخابات هرات که رهبری این چهره های آدم فروش را شخص رییس کمیسیون انتخابات هرات بدوش دارد به آرای شما دستبرد زده اند.

من چند مورد از این جنایت ها را اینجا می نویسم!

1 پس ازآنکه برگه های نتایج یک هزار و دوصد محل رای دهی ازسیصد مرکز راهی دهی شهر و ولسوالی های هرات از سوی کارمندان موقت کمیسیون انتخابات به این نهاد آورده شدند، یک گروه هشت نفری کارمندان کمیسیون انتخابات در هماهنگی با رییس این اداره اوراق نتایج را بیست و دو روز بی هیچ دلیلی در این اداره نگهداری کردند (درحالی که باید چهل و هشت ساعت پس از انتخابات این برگه ها به کابل میرسید) و در وقت های غیر رسمی و شب هنگام این چهره ها بسیاری برگه های نتایج را به سود چند نامزد مشخص دستکاری کرده اند و برای هفت نامزد صد درصد ناکام، هزاران رای اضافه کرده اند.
بررسی ها نشان می دهند که از مجموع یک هزار و دو صد برگه نتایج، نهصد و سی و چهار برگه آن قلم خوردگی دارد و به سود نامزدان مشخصی در داخل کمیسیون دستکاری شده است.

2 کمیسیون انتخابات در کابل پس از آنکه قلم خوردگی در نهصد و سی و چهار محل رای دهی را از روی برگه های نتایج تشخیص نمود به کمیسیون انتخابات هرات دستور داد تا این محل ها را تفتیش و بازشماری کند، اما من سند هایی دارم که این گروه هشت نفری شبانگاه (چندین شب) وارد گدام صندوق های رای شده اند و برگه های سفیدی را که در داخل صندوق ها بوده اند به سود هفت تا ده نامزد مشخص در بدل پول های هنگفت تیک مارک زده اند تا در هنگام شمارش مجدد بتوانند برای آنان رای فراهم کنند.
بربنیاد اسنادی که اینجا نشر کرده ام پنچ شنبه شب، بیست و چهارم ماه عقرب، با آنکه دروازه گدام صندوق های رای از سوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی قفل زده شده بود و لاک مهر گردیده بود، قفل شماره 517742 شکستانده شده و لاک و مهر کمیسیون شکایت های انتخاباتی نیز پاره شده است.
من یقین دارم که اعضای کمیسیون انتخابات هرات، هرشب این عملیات را انجام میدادند.

3 اسنادی که من از درون خود کمیسیون انتخابات هرات بدست آورده ام نشان میدهد که گرگان این کمیسیون در هر صندوقی که آرای سفید و استفاده نشده موجود بوده، به سود چند نامزد مشخص رای اضافه کرده اند.
در یکی از این سند ها دیده می شود که در مرکزرای دهی بیرجنک در ولسوالی رباط سنگی در روز انتخابات 222 رای کار گرفته شده بود اما هنگامی که صندوق های این مرکز را در هنگام بازشماری در برابر چشمان ناظرین باز کردند، 543 رای بیرون آمد.
این 331 رای که در این صندوق اضافه شده بود تنها برای یک نامزد تیک مارک زده شده بودند و همه این آرا به سود همان نامزدی به صندوق ها ریخته شده اند که پیوند بسیار نزدیکی با یکی از کمیشنران کمیسیون نا مستقل انتخابات دارد.
این آرا در داخل گدام کمیسیون انتخابات هرات ریخته شده اند و مدیر انتخابات ولسوالی رباط سنگی و نیز مسوول این مرکز رای دهی به تقلبی بودند آرای اضافه شده اعتراف کرده اند که اسنادش را اینجا به نشر رسانده ام.

4 من سند های شنیداری در اختیار دارم که روشن می سازند، مسوولان کمیسیون انتخابات هرات با آن همه تقلبی که در روند شمارش مجدد آرا انجام داده اند بسنده نکرده اند و برخی از برگه های نتایج اصلی شمارش مجدد را یا دستکاری کرده اند و یا برگه اصلی را به مرکز نفرستاده اند بلکه بجایش یک برگه دیگر تقلبی را ترتیب داده اند و هرآنچه رای که می خواستند به نامزدان مورد نظرشان اضافه کرده اند و نقل این برگه تقلبی را به کابل فرستاده اند.
حتی یکی از کارمندان نزدیک به رییس کمیسیون انتخابات هرات بگونه خصوصی به من گفت که (از کابل دستورداده اند که ارای چند نفر از کاندیدان باید بالا برود و ما هم راه اش را پیدا کردیم).

در حال حاضر که شمارش معکوس برای اعلام نتایج انتخابات هرات آغاز شده است، گزارش هایی که من از درون کمیسیون نا مستقل انتصابات (انتخابات) در کابل دارم نشان میدهد که هفت چهره به شمول دو زن سرمایه دار که اصلآ آرای مردم را با خود نداشته اند به فهرست ابتدایی نامزدان پیروز هرات راه یافته اند و اکنون و با لطف برخی کارمندان آدم فروش کمیسیون انتخابات هرات و با پرداخت صد ها هزار دالر، صاحب هزاران رای شده اند.
اما هفت زن و مرد پیروز که با آرای مردمی باید پیروز اعلام می شدند ناکام ساخته شده اند.

یکی از این نامزدان که تجارت بزرگ ادویه را دارد برای پیروز شدنش صدها هزار دالر به یکی از اعضای کمیسیون انتخابات هرات داده است تا در هماهنگی با شبکه اش در درون کمیسیون برایش تقلب کنند.
رابطه این بازرگان را یکی از کارمندان برحال و سابقه دار کمیسیون انتخابات هرات با این حلقه برقرار کرده است.
دو تن دیگر از این مردان کسانی اند که نزدیکانی با صلاحیت در درون کمیسیون انتخابات هرات و کابل دارند و شما آنان را خیلی خوب می شناسید.

حالا پرسش من از هموطنان من این است که من به حیث یک جوان و به حیث کسی که با هزاران امید و انگیزه با کیسه خالی اما با برنامه های مدون خودم را نامزد انتخابات پارلمانی کرده ام چگونه امیدی به نتیجه سالم داشته باشم؟
چگونه پس از این در این پروسه ها شرکت کنم؟
چگونه پس از این به پای صندوق رای بروم و برای نامزد مورد نظرم رای بدهم؟

اما با این همه!
پس از این، پیروزی و یا ناکامی برایم اهمیتی ندارد، اما کمرم را بسته ام تا پوز کسانی را بخاک بمالم که دست به خیانت ملی زده اند و سرنوشت مردم مان را با تقلب رقم می زنند!
پیام من به آن عده کارمندان وطن فروش و خاین کمیسیون انتخابات هرات که مرا خوب می شناسند و من هم آنان را خوب می شناسم و میدانند که از کدام کارهای شان آگاهی دارم این است که یقین داشته باشید! آن دالر هایی را که برای فروش سرنوشت من و امثالم گرفته اید، باید در محبس خرج کنید! یقین داشته باشید!

  پربازدید ترین