• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

لاریجانی در دیدار با ابراهیمی؛ تروریسم و مواد مخدر دو لبه یک قیچی هستند

لاریجانی در دیدار با ابراهیمی؛ تروریسم و مواد مخدر دو لبه یک قیچی هستند

رئیس مجلس ایران بابیان اینکه مشکل افغانستان نبایداز طریق نظامی حل شود، گفت: حل مشکل افغانستان تنها از راه سیاسی امکان‌پذیر خواهد بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران عصر جمعه، 16 قوس در دیدار با عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس کشورمان که برای حضور در کنفرانس 6 کشور آسیایی برای مقابله با تروریسم به ایران سفر کرده است، ضمن خوش آمد گویی به وی، گفت: ملت افغانستان طی سالهای اخیر بحرانهای مختلفی را پشت سر گذاشته است.

رئیس مجلس ایران در ادامه با بیان اینکه راه حل مشکل افغانستان نظامی نبوده و بایدبه شکل سیاسی حل شود، عنوان کرد: اینگونه اجلاسها باعث افزایش همگرایی میان کشورها و ارائه نظرات میان آنها می شود.

وی درادامه با بیان اینکه ارتش آمریکا از ادامه حضور در افغانستان خسته شده است، اظهار کرد: موضوع تروریسم و مواد مخدر دو لبه یک قیچی است که امیدواریم هرچه سریع تر از طریق سیاسی برطرف شود.

لاریجانی در ادامه با تأکید بر افزایش همکاریهای دوجانبه در حوزه های مختلف بیان داشت: همکاریهای اقتصادی دو کشور با یکدیگر گره خورده است.

رئیس مجلس ایران با تأکید بر افزایش همکاری ها برای مبارزه با قاچاق گفت: همچنین بحران آب در بسیاری از کشورها وجود دارد و می تواند منشأ اختلاف یا توسعه باشد لذا می توان از منابع میان دو کشور برای حل این موضوع در راستای توسعه روابط بهره مند شد.

  پربازدید ترین