• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نظام الدین قیصار هفته جاری از بند رها می شود

نظام الدین قیصار هفته جاری از بند رها می شود

یکی از نزدیکان حزب جنش ملی می گوید که نظام الدین قیصاری فرمانده امنیه ولسوالی قیصار ولایت فاریاب هفته جاری از بند رها می شود.

مولوی عبدالله قرلق سناتور مردم قندوز در مجلس سنا و عضو حزب جنبش ملی در گفتگو با آوا؛ از آزادی فرمانده قیصاری خبر داد و گفت: صحبت هایی که با خود رئیس جمهور درباره قیصاری صورت گرفته احتمالاً آقای قیصاری هفته جاری آزاد شود.

آقای قرلق دلیل گرفتاری نظام الدین قیصاری را انگیزه های سیاسی عنوان نمود.

در همین حال خواستیم نظر ریاست جمهوری را نیز در این باره با خود داشته باشیم اما شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری نخواست در این باره چیزی بگوید.

نظام الدین قیصاری فرمانده اسبق ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و نماینده جنرال دوستم در امور خیزش های مردمی در این ولایت شام روز سه شنبه 12 سرطان سال جاری در لوای اول قل آردوی 209 شاهین توسط نیرو های ارتش بازداشت و به کابل منتقل شد.

پس از بازداشت نظام الدین قیصاری هواداران حزب جنبش دست به تظاهرات زدند و مسیر شاهراه های ولایات شمالی را بستند آنها دو خواست داشتند یک بازگشت جنرال دوستم به افغانستان و رهایی نظام الدین قیصاری، دیری نگذشت که جنرال دوستم به کشور بازگشت ولی نظام الدین قیصاری تا هنوز در بند ریاست امنیت ملی قرار دارد.

آقای دوستم در همان روز بازگشتش از ترکیه به افغانستان به مردم وعده سپرده بود که اگر قیصاری را آزاد نسازد دوباره به ترکیه باز خواهد گشت دیده می شود که پس از گذشت شش ماه نظام الدین قیصاری رها نشده است.

نظام الدین قیصاری فرمانده خیزش های مردمی در ولسوالی قیصار بود ولی وی در تمامی ساحات ولایت فاریاب عملیات بر علیه گروه طالبان و داعش انجام میداد.

  پربازدید ترین