• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر کار: 2500 کارگر به امارات اعزام می شوند

وزیر کار: 2500 کارگر به امارات اعزام می شوند

دوهزار و پنجصد کارگر افغان به امارات متحدۀ عربی اعزام خواهند شد.
فیض الله ذکی وزیر کار به رادیو آزادی گفت که برای اعزام کارگران افغان با امارات متحدۀ عربی توافق شده است و به گفتۀ وی صحبت‌ها با مقام‌های عربستان سعودی نیز جریان داد تا در آن کشور نیز زمینۀ کار برای کارگران افغان فراهم شود.

هم اکنون 1.9 میلیون نفر وارد شرایط کار در افغانستان بیکار است و به دلیل ناامنی، فساد اداری، نبود برنامه‌های کارآ برای اشتغالزایی گراف بیکاری در افغانستان هر روز بلندتر می‌رود.
از سوی دیگر، هر سال کم و بیش 400 هزار جوان دیگر به نیروی کار در افغانستان افزوده ‌می‌شود که به دلیل نبود فرصت‌های شغلی این رقم به شمار افراد بیکار در افغانستان افزوده می‌شود.

آقای ذکی دوشنبه 19 قوس (10 دسمبر) در مراسمی به مناسبت اعلام استراتژی ملی مهاجرت کار گفت که حکومت افغانستان در تلاش است تا میزان بیکاری را کاهش دهد.
حفاظت از حقوق کارگران، زمینه سازی برای مهاجرت‌های کاری و فراهم کردن زمینۀ کار به افغان‌ها در بیرون از افغانستان، مدیریت مهاجرین و تنظیم کردن روند ارسال پول کارگران به خانواده‌های شان از مواردی اند که به گفته آقای ذکی در استراتیژی ملی مهاجرت روی آن کار شده است.

پیش از این شمار زیاد کارگران افغان با پاسپورت کشورهای همسایه به ویژه پاکستان برای کار به سایر کشورها می‌رفتند، اما به گفتۀ آقای ذکی با تطبیق استراتیژی جدید، کارگران افغان با پاسپورت افغانستان برای کار به خارج اعزام خواهند شد.

اتحادیۀ ملی کارگران افغانستان با استقبال از این استراتژی می‌گویند که در فرستادن کارگران افغان به کشورهای دیگر باید به کسانی اولویت داده شود که مسلکی بوده و به زبان های خارجی بلدیت داشته باشد.

  پربازدید ترین