• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قرارگرفتن 15 تن مورد تحقیق در پیوند با قضیه فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال

قرارگرفتن 15 تن مورد تحقیق در پیوند با قضیه فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال

با خانمی که ادعای آزار و اذیت را مطرح کرده بود، تماس برقرار شد و کمیته طالب اسناد و مدارک و شواهد در این زمینه شده که امیدواریم اسناد و شواهد را به هیات موظف تسلیم بدهند تا تصمیم عادلانه اتخاذ شود.

سخنگوی لوی خارنوالی گفت: همزمان با نشر گزارش در مورد ادعاهای آزار و اذیت جنسی و جسمی اعضای تیم ملی فوتبال بانوان کشور، هیاتی از سوی این مرکز توظیف شد تا به‌گونه جامع و فراگیر موضوع را بررسی کند.

جمشید رسولی سخنگوی لوی خارنوالی گفت: خواست  این مرکز و هیات بررسی‌کننده از تمام مردم افغانستان و نهادهای حامی حقوق زنان این است که هرگونه اسناد و شواهد و مدارکی که دارند در اختیار هیات تحقیق قرار بدهند تا در روشنایی این اسناد، تصمیم عادلانه و منصفانه گرفته شود.

وی افزود: کمیته بررسی، از شرکت هومل که حامی مالی تیم ملی فوتبال بانوان می‌باشد، طالب معلومات شده است که اگر اسناد و شواهدی داشته باشند به هیات موظف تسلیم بدهند همچنان کمیته از شرکت هومل در مورد دلایل فسخ قراداد نیز طالب معلومات شده است.

رسولی  ادامه داد: با خانمی که ادعای آزار و اذیت را مطرح کرده بود، تماس برقرار شد و کمیته طالب اسناد و مدارک و شواهد در این زمینه شده که امیدواریم اسناد و شواهد را به هیات موظف تسلیم بدهند تا تصمیم عادلانه اتخاذ شود.

سخنگوی لوی خارنوالی ابراز داشت: تا کنون نسبت به 15 تن به‌ شمول مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان تحقیق صورت گرفته است، و هنوز هم تحقیقات جریان دارد

وی  یاد آور شد: در  همین راستا به‌ خاطر تامین عدالت بهتر، جلوگیری از اخلال در پروسه تحقیق و دسترسی کمیته به شواهد و مدارک، وظایف پنج تن از مسئولین به تعلیق درآمده است.

رسولی در پایان گفت: همزمان با نشر گزارش در مورد ادعاهای آزار و اذیت جنسی و جسمی اعضای تیم ملی فوتبال بانوان کشور، هیاتی از سوی لوی څارنوالی توظیف شد تا به‌گونه جامع و فراگیر موضوع را بررسی کند.

  پربازدید ترین