• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنجال غنی و دوستم چی وقت و از کجا آغاز شد؟

آیا میدانید جنجال غنی و دوستم چی وقت و از کجا آغاز شد؟ شاید برای تان تعجب آور باشد اما حقیقت است. جنجال دوستم و غنی از اولین جلسه کابینه حکومت وحدت ملی شروع شد.

در اولین جلسه کابینه اشرف غنی به طرف جنرال دوستم نگاه میکند و با پر رویی و بی نزاکتی تمام به او میگوید که جنرال صاحب خو به کارهای سیاسی و تخنیکی چندان علاقه و صلاحیت ندارد؛ بناً او مسول امور جوانان و ورزش باشد؛ دانش صاحب با وزارت های عدلیه و کار و نمیدانم چی همکاری کند.

جنرال دوستم اگرچه ناراحت اما به خنده به او میگوید مگر من رونالدوی افغانستانم؟ و از جلسه خارج می شود. اشرف غنی هم هیچ اعتنایی به او نمی کند و دوستم حتی صلاحیت استخدام یک مامور را هم ندارد.‌.. بالاخره بعد از دو سال جنرال طالب کش تصمیم میگیرد که به غورماچ به جنگ طالبان برود. در مسیر راه هم به راه اش کمین افراز میکنند. بالاخره صبر دوستم لبریز می شود و خودش همه این حرف ها را میگوید.

بعد از آن غنی خیل ها (اتمر، استانکزی و رحیمی) به شدت به فکر دسیسه سازی می شوند و فایق ها و ایشچی ها را جذب و بر ضد دوستم به تبلیغات می پردازند ...

تا آنکه پروسه ایشچی قبل از فایق به موفقیت می رسد و جنرال طالب کش را توسط رسانه های مزدور به سطح بین المللی همانطور یک فرد معرفی می کنند. و بالاخره از وطن تبعید می شود... و در دنیای تبعید از روی مجبوری با نور و محقق ائتلاف نجات را تشکیل میدهد. پسان سران ائتلاف نجات برای دوستم در کابل با سفارت های خارجی لابی گری میکنند...چنانچه آقای محقق و نور در جلسات علنی در کابل حکومت و خارجی ها را هشدار دادند

  پربازدید ترین