• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فرماندهان مرزبانی ایران و افغانستان دیدار کردند

فرماندهان مرزبانی ایران و افغانستان دیدار کردند

نشست مشترک فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان با هدف تعاملات مرزی در زمینه های مختلف عصر چهارشنبه در شهر مرزی تایباد واقع در شرق خراسان رضوی برگزار شد.

فرمانده مرزبانی ناجای ایران مباحث این نشست را کنترل و انسداد مرزها برای ممانعت از ورود غیرمجاز از سمت افغانستان، کنترل هرچه بیشتر مرزها در مقابله با قاچاق ورود مواد مخدر، برقراری روابط هرچه بیشتر به جهت صادرات و واردات کالا و نیز تامین تامین امنیت رانندگان ایرانی در افغانستان برشمرد.

سردار قاسم رضایی افزود: دولت افغانستان در مورد مصوبات نشست دور پیش نهایت همکاری را داشت بطوری که در موارد مورد توافق پیشرفتهای خوبی صورت گرفت و باعث برقراری امنیت پایدار در مرزهای مشترک دو کشور شد.

وی ادامه داد: در نشست امروز مقرر شد برای کنترل بیشتر مرزهای ایران و افغانستان گشتهای مشترک و در بعضی مواقع نیز عملیات همزمان از سوی مرزبانان دو کشور انجام شود.

فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوع تعیین خطوط مرزهای دو کشور از دیگر موضوعات مهمی بود که در این نشست مطرح شد.

وی همچنین به فعالیت برخی گروهکهای تروریستی در افغانستان اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه گروهکهایی در کشور همسایه فعالیت داشته و برای مردم افغانستان مشکلاتی رقم زده اند در این زمینه نیز تبادل اطلاعات انجام شد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این نشست گفت: با توجه به برخی از اشتراکات دو کشور ایران در حوزه های فرهنگی و مذهبی دولت و ملت افغانستان از سالیان گذشته تعاملات و روابط خوبی با ایران داشته اند.

سرلشگر جمعه گل همت افزود: امنیتی که در ایران حاکم می باشد نه تنها برای ملت و دولت افغانستان بلکه برای همه کشورها یک الگو است. دولت افغانستان با کمال میل به دنبال کسب تجربیاتی در حوزه های مختلف از ایران است تا بتواند این تجربیات را در کشور خود و در قسمتهای مختلف عملیاتی کند.

ولایت خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که از این امتداد 90 کیلومتر در ولسوالی تایباد واقع است. مرکز ولسوالی مرزی تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

  پربازدید ترین