• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شمار جانباختگان سونامی در اندونزی به 373 نفر افزایش یافت

شمار جانباختگان سونامی در اندونزی به 373 نفر افزایش یافت

 آژانس مقابله با حوادث اندونزی در آخرین آمار درباره سونامی اخیر در این کشور، از افزایش تعداد کشته‌ها و مجروحان خبر داد.

شمار قربانیان ناشی از وقوع سونامی در اندونزی به 373 نفر افزایش یافت.

بنابر گزارش پایگاه خبری تی. آر. تی، در آخرین آماری که آژانس مقابله با حوادث اندونزی امروز منتشر کرده است، علاوه بر افزایش تعداد کشته‌ها، شمار زخمی‌ها هم  بیش از هزار نفر اعلام شده است. این در حالی است که عده‌ای همچنان مفقود هستند و امکان دارد آمار افراد کشته و مجروح باز هم بیشتر شود.

حدود ساعت 21:30 دقیقه به وقت محلی روز شنبه سونامی به سواحل تنگه سوندا بین جزیره «جاوه» و جزیره «سوماترا» اصابت کرد  و بنابر آمار اولیه،  430 خانه، نه هتل و 10 کشتی تخریب شدند. در پی انتشار هشدار سونامی، افرادی که در مناطق پایین زندگی می‌کردند به نواحی بلندتر گریختند.

مقامات اندونزی معتقدند که این سونامی در پی فوران آتش‌نشان رخ داد و وقوع آتشفشان، باعث شد تا ابری از خاکستر منطقه را فرا گیرد از این رو اداره هواشناسی استرالیا برای هواپیماهایی که در منطقه پرواز می‌کردند هم  هشدار صادر کرده است.

اندونزی که بر روی خط آتشفشان و کمربند زلزله جنوب شرق آسیا قرار دارد همواره کانون حوادث متعدد زیست محیطی است. سپتامبر گذشته به دنبال زمین‌لرزه و سونامی در جزیره «سولاوسی» در غرب «برونو»، دست‌کم 832 نفر کشته شدند. برخی آمارها تعداد جانباختگان را تا 2 هزار نفر هم اعلام کرده‌اند.

  پربازدید ترین