• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسکو: جنگنده های اسرائیل با پوشش هواپیماهای غیرنظامی به سوریه حمله کردند

مسکو: جنگنده های اسرائیل با پوشش هواپیماهای غیرنظامی به سوریه حمله کردند

وزارت خارجه روسیه، حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی را نقض جدی حاکمیت سوریه خواند و تأکید کرد، جنگنده‌های این رژیم از پوشش هواپیماهای غیرنظامی برای انجام این حمله استفاده کردند.

وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در واکنش به حمله شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، تأکید کرد که این اقدام نقض جدی حاکمیت سوریه بوده است.

وزارت خارجه روسیه گفته است: «مسکو به شدت نگران حملات اسرائیل به سوریه است بویژه شیوه انجام این حملات بسیار نگران‌کننده بود».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این نقض جدی حاکمیت سوریه و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است».

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: «یک بار دیگر نیروی هوایی اسرائیل عملیاتی را علیه سوریه تحت پوشش هواپیماهای غیرنظامی انجام داده است».

وزارت دفاع روسیه گفته است که موشک‌های رژیم صهیونیستی در شرایطی شلیک شده‌اند که دو پرواز مسافری غیرنظامی در حال فرود در فرودگاه‌های بیروت و دمشق بوده‌اند و تل‌آویو از این دو پرواز به عنوان یک پوشش برای انجام حملات خود استفاده کرده است.

شبکه تلویزیونی «سانا» سوریه شب گذشته گزارش کرد که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با چند فروند جنگنده «اف-16» حملاتی را به سمت اهدافی در خاک سوریه انجام داده است. حمله شب گذشته حدود یک ساعت و نیم به طول انجامیده است. این بزرگترین تجاوز موشکی صهیونیست‌ها به سوریه، بعد از اطلاعیه مسکو مبنی بر استقرار سامانه‌های S-300 در دمشق بود.

رژیم صهیونیستی چند ماهی است که همزمان با تحویل موشک‌های اس 300 روسیه به سوریه حملات خود را به حومه فرودگاه دمشق متوقف کرده است. وزیر دفاع روسیه در تاریخ 10 مهر (دوم اکتبر) در جریان نشست شورای امنیت این کشور در مسکو گفته بود که محموله‌های سامانه دفاع موشکی "اس 300" به سوریه تحویل داده شدند.

به دنبال سرنگونی یک فروند هواپیمای ایلوشن-20 روسیه در جریان حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه در پایان ماه سپتامبر گذشته، روسیه تصمیم گرفت تا تحویل سامانه‌های اس-300 به سوریه را تسریع بخشیده و علاوه بر استقرار این سامانه‌ها، یک سری تجهیزات راداری پیشرفته نیز در این کشور مستقر کرد که گفته شده بود یک گنبد حفاظتی در برابر جنگنده‌های مهاجم به سمت سوریه ایجاد می‌کند.

  پربازدید ترین