• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پوتین: روسیه آماده استقرار موشک های هسته ای فراصوت است + فیلم

پوتین: روسیه آماده استقرار موشک های هسته ای فراصوت است + فیلم

رئیس جمهور روسیه پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک‌های «آوانگارد» تأکید کرد، مسکو آماده استقرار موشک‌های جدید فراصوت هسته‌ای است.

«ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مسکو نخستین مجموعه موشک‌های هسته‌ای مافوق صوت خود را سال آینده میلادی مستقر خواهد کرد.

بنا بر گزارش وبسایت کاخ کرملین، آزمایش موشک مافوق صوت «آوانگارد» که رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی ماه مارس خود وعده آن را داده بود، امروز با موفقیت انجام شد. وزارت دفاع روسیه گفته است، این سامانه تسلیحاتی جدید قرار است پس از نصب موشک‌های آوانگارد روی مجموعه‌های موشکی ویژه‌ای در اختیار بخش های مختلف ارتش این کشور قرار گیرد.

کاخ کرملین اعلام کرد که امروز آزمایش پیش از استقرار سامانه موشکی جدید روسیه موسوم به آوانگارد با موفقیت انجام گرفته و رئیس‌جمهور روسیه نیز بر انجام این مراحل نظارت داشت.

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی پس از اتمام این آزمایش گفت: «از سال آینده، 2019 میلادی، نیروهای مسلح روسیه سامانه استراتژیک و بین‌قاره‌ای جدید آوانگارد را دریافت خواهند کرد».

وی افزود: «این لحظه‌ای بزرگ در زندگی نیروهای مسلح روسیه و در تاریخ این کشور است. روسیه به یک نوع جدید از سلاح‌های استراتژیک رسیده است».

موشک‌های فراصوت از جمله تسلیحات پیشرفته‌ای بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه ماه مارس خود از آنها رونمایی کرده بود.

وزارت دفاع روسیه نیز پس از نشست رئیس‌جمهور این کشور با همتای آمریکایی خود در هلسینکی، پایتخت فنلاند در ماه ژوئن، از آزمایش اولیه این تسلیحات پیشرفته خبر داده بود.

آزمایش امروز موشک‌های فراصوت هسته‌ای «آوانگارد»، آزمایش عمومی این نوع تسلیحات استراتژیک روسیه بود.

  پربازدید ترین