• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت امور زنان، حمام زنانه است نه وزارت!

هر بار گفتیم جای زنان در این سیستم ، فضا یا نهاد خالی است با یک مشت خنگ و کنیز بیچاره که هنوز با ادبیات مردسالاری حرف می زنند پرش کردند ، من نمی فهمم چرا هیچ زن آگاه (مسلط بر وضعیت زنان و حقوق آنها ) عهده دار هیچ پست کلیدی برای ایجاد تغییری واقعی نشد.

وزیر زنان همیشه کوکو گل ترین (سنتی) در عصر حاضر بوده و کاری جز برگزاری سمپوزیم و نشست های پروژه ای هشت مارچ برای حفظ وضعیت موجود در کارنامه نداشته است.
جز چند تا زن بیچاره تر از خودش هیچوقت به آگاهان حوزه زنان فضا داده نشده تا این مرداب لعنتی را شرح دهند و راه حل ارایه کنند.
بعد که بپرسی می گویند ما برای تحقق حقوق زنان در کشور کار کردیم ، جدی؟ با اینهمه سفله ی بی خبر ؟!

تا حالا کسی یا نهادی را دیدید که از نوع عملکرد وزارت زنان ابراز خشنودی کرده باشه ؟؟؟ حتا در هنگام درج شکایات زنان از انجام وظیفه و مسئولیتشان شانه خالی کردند به قول عام : "به زور تیله پیش می رن"
همه حقیقت را می دانند اما برای زنان آگاه ، تجمع در برابر وزارت امور زنان برای اعتراض ، تابو و شرمی تاریخی بوده چرا که ما فکر می کنیم بهتر است آبروی خودمان را نبریم و سکوت کنیم.

اما من حالا مطمئنم که روبروی وزارت امور نازنان به شدت نیازمند یک تظاهرات قدرتمند و زنانه ست تا اینها به خود بلرزند و از خواب بیدار شوند ، از سویی هم آقایان درجه یک حکومتی خواهند فهمید که وزارت امور زنان حمام زنانه نه بلکه پایگاه عدالتخواهی نیمی از جامعه ی افغانستان است و به کادرهای مجرب نیاز دارد.
اگر وزارت امور نازنان تبدیل به وزارت زنان شود این بحران و آمار بلند خشونت کاهش خواهد یافت.

  پربازدید ترین