• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعلام آمادگی کردهای سوریه برای واگذاری منطقه «منبج» به ارتش

اعلام آمادگی کردهای سوریه برای واگذاری منطقه «منبج» به ارتش

یگان‌های مدافع خلق سوریه از ارتش این کشور خواست تا با ورود به منطقه «منبج» کنترل آن را به دست بگیرد.

همزمان با تهدیدات ترکیه برای حمله به مواضع کردهای سوریه در شمال این کشور، یگان‌های مدافع خلق (YPG) از ارتش سوریه درخواست کرد تا با ورود به منطقه «منبج» کنترل آن را به دست گرفته و آن‌ها را در مقابل ترکیه حمایت کند.

به گزارش رویترز، فرماندهی مرکزی یگان‌های مداقع خلق (YPG) در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه تهدیدات مستمر ترکیه برای ورود به مناطق شمال سوریه و نابودی منطقه و آواره کردن ساکنان آن همانند اتفاقی که در جرابلس و اعزاز و الباب و عفرین رخ داد؛ ما در «یگان‌های مدافع خلق» اعلام می‌کنیم که از منطقه «منبج» عقب‌نشینی کرده و برای جنگ با داعش و دیگر گروههای تروریستی در شرق فرات و دیگر مناطق رهسپار می‌شویم و از حکومت سوریه می‌خواهیم تا نیروهایش را برای تحویل این منطقه اعزام و از منبج در برابر تهدیدات ترکیه حمایت کند.

در این بیانیه تأکید شده است که یگان‌های مدافع خلق خود را از لحاظ سرزمینی، مرزی و مردمی به حکومت سوریه وابسته می‌دانند.

منابع محلی در شمال سوریه اعلام کرده‌اند که گروههای وابسته به ترکیه در حال تحکیم مواضع خود در اطراف منطقه «منبج» هستند تا همراه با عقب‌نشینی نیروهای آمریکا به این منطقه حمله کنند.

با اعلام دونالد ترامپ برای خروج نیروهای امریکایی از سوریه، شهر «منبج» در حالت آماده‌باش و بحرانی به سر می‌برد.

ترکیه به همراه نیروهای هم‌پیمان خود از جمله گروهک «ارتش آزاد سوریه» در جریان عملیات «سپر فرات» ( 24 آگوست 2016 الی  29 مارس 2017) که هفت ماه و پنج روز به طول انجامید، در نبرد با داعش شهر «جرابلس»، «اعزار» و مناطقی در شمال سوریه را به کنترل خود در آورد و سپس در جریان عملیات «شاخه زیتون» علیه نیروهای کرد، (از تاریخ 20 ژانویه الی 24 مارس 2018) که به مدت دو ماه و چهار روز طول کشید شهر «عفرین» را اشغال کرد. ترکیه تلاش دارد شمال سوریه را به منطقه نفوذ خود تبدیل کند.

  پربازدید ترین