• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امنیت تمام ساکنان منبج را تضمین کرده و مصمم به مقابله با هر تهاجمی هستیم

امنیت تمام ساکنان منبج را تضمین کرده و مصمم به مقابله با هر تهاجمی هستیم

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که در راستای دفاع از تمامیت ارضی سوریه و بنا به درخواست اهالی شهر «منبج» کنترل این شهر را بدست گرفته است.

در پی درخواست یگان‌های مدافع خلق (YPG) از ارتش سوریه برای ورود به شهر و منطقه «منبج»، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه از ورود نیروهای ارتش به این شهر و بر افراشته شدن پرچم سوریه در مرکز آن خبر داد.

این اقدام ارتش سوریه اندکی پس از درخواست رسمی یگان‌های مدافع خلق (YPG) از دولت برای ورود به منبج و کنترل این شهر و حمایت از آنان در مقابل تهدیدات ارتش ترکیه صورت می‌گیرد.

شبکه المیادین نیز از پرواز گسترده جنگنده‌های آمریکایی بر فراز این شهر، همراه با ورود نظامیان ارتش سوریه خبر داد.

ترکیه تهدید کرده است که در روزهای آتی حمله به این شهر را با کمک نیروهای وابسته به خود در داخل سوریه، آغاز خواهد کرد. اعلام «دونالد ترامپ» برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و تنها گذاشتن کردهای سوریه در مقابل ترکیه، شهر منبج را در روزهای اخیر در حالت آماده‌باش و بحرانی قرار داده بود.

منابع محلی در شمال سوریه اعلام کرده‌اند که گروههای وابسته به ترکیه در حال تحکیم مواضع خود در اطراف منطقه «منبج» هستند تا همراه با عقب‌نشینی نیروهای آمریکا به این منطقه حمله کنند.

شهر منبج در شمال استان حلب و در نزدیکی مرزک ترکیه واقع شده است. ساکنین این شهر را کردها و عرب‌ها تشکیل می‌دهند. این شهر در مرداد سال 95 به دست یگان‌های مدافع خلق (YPG) از اشغال داعش خارج شد.

ترکیه به همراه نیروهای هم‌پیمان خود از جمله گروهک «ارتش آزاد سوریه» در جریان عملیات «سپر فرات» ( 24 آگوست 2016 الی  29 مارس 2017) که هفت ماه و پنج روز به طول انجامید، در نبرد با داعش شهر «جرابلس»، «اعزار» و مناطقی در شمال سوریه را به کنترل خود در آورد و سپس در جریان عملیات «شاخه زیتون» علیه نیروهای کرد، (از تاریخ 20 ژانویه الی 24 مارس 2018) که به مدت دو ماه و چهار روز طول کشید شهر «عفرین» را اشغال کرد. ترکیه تلاش دارد شمال سوریه را به منطقه نفوذ خود تبدیل کند.

  پربازدید ترین