• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اردوغان: اگر تروریست ها از شمال سوریه بروند، دیگر کاری در آنجا نداریم

اردوغان: اگر تروریست ها از شمال سوریه بروند، دیگر کاری در آنجا نداریم

رئیس‌جمهور ترکیه با ادعای اینکه ورود نیروهای سوری به منبج، عملیات روانی است، گفت که اگر کُردها از شمال سوریه بروند، ترکیه دیگر کاری در آنجا ندارد و نیروهایشان به خانه بازمی‌گردند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) در واکنش به ورود ارتش سوریه به منطقه منبج مدعی شد که این عملیات روانی دولت دمشق است.

اردوغان در مصاحبه با خبرنگاران پس از نماز جمعه در استانبول، ادعا کرد: «ما می‌دانیم که دولت (سوریه) در حال اجرای عملیات روانی است اما هیچ اقدام قاطعی انجام نداده است».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با بیان اینکه هنوز مقامات دستگاه‌های اطلاعات ترکیه و روسیه چیزی را درباره ورود نیروهای سوری به شهر منبج تایید نمی‌کنند، گفت: «هدف ترکیه دادن درس عبرتی به ی.پ.گ و پ.ک.ک است. در این امر نیز مصمم هستیم».

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به قصد ارتش این کشور برای اجرای عملیات علیه شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و نیروهای دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) توضیح داد: «اگر سازمان‌های تروریستی (شبه‌نظامیان کُرد) شمال سوریه را ترک کنند، ما نیز دیگر کاری برای انجام دادن در آنجا نخواهیم داشت».

اردوغان در ادامه به سفر روز آینده هیأت عالی‌رتبه ترکیه‌ای به مسکو اشاره کرده و گفت که بعد از آن احتمال دارد که خودش نیز با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پایتخت این کشور یا شهر سوچی دیداری درباره سوریه داشته باشد.

یگان‌های مدافع خلق صبح امروز ضمن درخواست از ارتش سوریه برای محافظت از آنها در برابر تهاجم ترکیه، اعلام کرد که در حال عقب‌نشینی از منبج برای سپردن آن به ارتش هستند.

ستاد کل نیروهای مسلح سوریه نیز دقایقی بعد از بیانیه ی.پ.گ؛ از ورود نیروهای ارتش این کشور به منبج و برافراشتن پرچم ملی سوریه در این شهر خبر داد.

  پربازدید ترین