• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش ارگ به تصمیم کمیسیون انتخابات برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری

واکنش ارگ به تصمیم کمیسیون انتخابات برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری

به دنبال اعلام تعویق در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور، ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده که به این تصمیم کمیسیون انتخابات احترام می گذارد.

رییس کمیسیون انتخابات کشور شام روز گذشته (9 جدی) اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سه انتخابات دیگر در 29 سرطان برگزار خواهد شد.

در واکنش به این تصمیم، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری در پیامی در صفحه فیس بوک خود نوشته است: هیچ شکی وجود ندارد که خواست حکومت افغانستان بر برگزاری انتخابات به موقع بوده، اما کمیسیون مستقل انتخابات به عنوان یک اداره مستقل در مشورت با تمامی جوانب دخیل در پروسه انتخابات چون احزاب سیاسی، نامزدان احتمالی ریاست جمهوری، جامعه جهانی و نهادهای ناظر بر انتخابات و با در نظرداشت مسائل تخنیکی، جلوگیری از تکرار اشتباهات انتخابات پارلمانی ماه میزان، فیصله نموده تا انتخابات ریاست جمهوری در ماه سرطان 1398 برگزار گردد.

وی خاطرنشان کرده است: حکومت با احترام به فیصله کمیسیون مستقل انتخابات و با در نظرداشت ملحوظات مختلف که از سوی کمیسیون انتخابات مطرح گردیده است، آماده است تا با کمیسیون در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه سرطان سال 1398 همکاری همه‌جانبه نماید.

  پربازدید ترین