• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران از سفر هیئتی از سوی طالبان به تهران خبر داد (+ویدیو)

ایران از سفر هیئتی از سوی طالبان به تهران خبر داد (+ویدیو)

وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه تأیید کرده که نمایند‌گان طالبان روز گذشته (یک‌شنبه، 9 جدی) به تهران رفته‌اند و گفتگوهای صلح را با این کشور، آغاز کرده‌اند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه دهم جدی در یک نشست خبری در تهران تأیید کرد که هیأتی از گروه طالبان به تهران سفر کرده است و با مقام‌های وزارت خارجه این کشور نیز دیدار داشته است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که هدف از این نشست، تعیین مواردی برای گفتگو میان طالبان و حکومت افغانستان است.
خبرگزاری رسمی ایران «ایرنا» به نقل از بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گزارش داده است که هیأتی از طالبان روز یک‌شنبه مذاکرات مفصلی را با مقام‌های وزرت امور خارجه ایران از جمله عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه این کشور، انجام داده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که گروه طالبان برای مذاکره با ایران تمایل داشت و این مذاکرات با اطلاع دولت افغانستان انجام شده است.

به گفته وی، هدف اصلی این مذاکرات یافتن راهکار و زمینه‌های تسهیل‌کننده برای کمک و مساعدت به مذاکرات بین‌الافغانی و پیش‌برد روند صلح افغانستان بوده است.

این سفر هیأت گروه طالبان به تهران در حالی است که در سفر هفته پیش دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به تهران، علی شمخانی گفت‌وگوهای جاری میان این کشور با گروه طالبان به منظور کمک به رفع مشکلات امنیتی موجود در افغانستان را تأیید کرد. وی خاطرنشان کرد: مجموعه ارتباطات و گفت‌وگوهای انجام شده با گروه طالبان با اطلاع دولت افغانستان بوده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشورمان، در این دیدار بر مبارزه مشترک کابل و تهران با تروریزم تأکید کرد و به همتای ایرانی خود خاطرنشان ساخت که تروریزم یک پدیده شوم است که هر دو کشور را تهدید می‌کند و تلاش برای ناامن‌سازی یک کشور، تمام منطقه را ناامن می‌سازد.

  پربازدید ترین