• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یازده زن در سطوح رهبری نواحی شهر کابل به کار گماشته شدند(+عکس)

 یازده زن در سطوح رهبری نواحی شهر کابل به کار گماشته شدند(+عکس)

اداره شهرداری کابل در یک اقدام بی پیشینه، 11 زن را به حیث معاونین نواحی در شهر کابل معرفی کرد.

این زنان به روز سه شنبه (11 جدی 1397) از سوی شعیب رحیم سرپرست شهرداری کابل رسماً به وظایف شان معرفی شدند.

نسیمه حمیدی، مژگان حاجی‌زاده، فهمیه بهزاد، سوتیا ناصری، مرسل ماهان، نظیفه اوریاخیل، حبیبه صادقی، وحیده صمدی، راضیه عارفی، حسینه حسین، مسعوده فردوس به ترتیب در سمت‌های معاونیت نواحی شانزدهم، یازدهم، هفدهم، نهم، دوم، دوازدهم، ششم، اول، سیزدهم، پنجم و هشتم شهر کابل مقرر شده‌اند.

اداره شهرداری کابل تعیین زنان را در سطوح رهبری نواحی شهر، تامین مشارکت زنان در فعالیت های امور شهری میگوید.

بیوگرافی کوتاهی از ده تن ازین بانوان که از سوی بخش مطبوعاتی اداره شهرداری کابل به دسترس خبرگزاری خامه پرس قرار گرفته است، ذیلاً به نشر میرسد:

وحیده صمدی معاون ناحیه اول

وحیده صمدی در بهال سال 1360 در یک خانواده فرهنگی دیده به جهان گشوده است. وی دانش آموخته رشته روانشناسی است و درعین حال دوره کوتاه مدت اداره و منجمنت را نیز در پوهنتون تندربرد ایالات متحده امریکا سپری نموده است. خانم صمدی به عنوان نویسنده٬‌ خبرنگار٬ فعال مدنی و روانشناس کلینیکی کار کرده است. وی همچنان 8 سال تجربه در بخش های مدیریتی در ادارات خصوصی و دولتی است.

مرسل مهان معاون ریاست ناحیه دوم

مر سل مهان در سال 1373 خورشیدی تولد شده است. وی سند لیسانس اش را از حوزه علوم اجتماعی از پوهنتون تعلیم تر بیه کابل بدست آ ورده است وهمچنان برای فراگیری علم مدیریت ورهبری سفر های کوتاه مدت تحصیلی به خارج از کشور نیز داشته اند. وی همچنان سند کارشناسی ارشد در رشته علوم اداره و پالیسی از دانشگاه کابل به دست آورده است. مرسل واز چهار سال به این طرف در بست دوم بحیث آمر جندر معاونیت اول ریاست اجراییه کار نمودن است.

بیوگرافی محترم حسنیه حسین معاون ریاست ناحیه پنجم

داکتر حسنیه حسین فارغ دانشکده طب معالجوی سال 2002 میلادی میباشد و سند کارشناسی ارشد را در رشته اداره و تجارت از دانشگاه ایالت جیپور کشورهندوستان به دست آورده است. وی قبلاًً در موسسات مختلف بشمول روکندن انترنشنل، ملل متحد، ‌بنیاد انکشافی سنائی و کمیته سویدن کار نموده است.

انجنیر حبیبه” صادقی ” معاون ریاست ناحیه ششم

انجنیر حبیبه صادقی در ماه دلو 1364 به دنیا آمده و فارغ التحصیل بخش ماستری رشته انرژی های قابل تجدید از کشور هندوستان و لیسانس انجنیری اتوماتیک از پوهنتون پولی تخنیک کابل میباشد. همچنان در طول تحصیلات در کشور هندوستان موفق به اخذ سند یک ساله زبان انگلیسی و مهارتهای تدریس به سویه فوق لیسانس گردیده است.

مسعوده فردوس  معاون ریاست ناحیه هشتم

مسعوده فردوس متولد سال 1993 میلادی در شهر کابل است . او مکتب را در ولایت تخار به پایان رسانیده بعد وارد دانشگاه کابل شد در رشته هنر های تجسمی ادامه تحصیل نموده که الی سال 2017 با کسب سند کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ شده است. بانو فردوس از سه سال به این سو در ریاست خدمات کلتوری شاروالی کابل ایفای وظیفه نموده است .

سویتا ناصری معاون ریاست ناحیه نهم

سویتا ناصری از رشته اداری و دیپلوماسی در سال 1384 فارغ گردیده و دارای سند ماستری در رشته اداره و تجارت از دانشگاه باختر است. وی در بخش های مختلف با کمیسیون مستقل حقوق بشر، پروژه عدالت و حقوق بشر ملل متحد و پروژه صندوق وجهی ملل متحد برای حمایت از قانون کار نموده است. وی بحیث مشاور حقوقی و جندر ترینر با دفتر ایدلو و آمر بخش جندر پروژه میثاق شهروندی وزارت احیا و انکشاف دهات نیز ایفای وظیفه نموده و اخیراً به عنوان آمر بخش جندر دفتر کونتر پارت کار کرده است.

مژگان حاجی زاده معاون ناحیه یازدهم

مژگان حاجی زاده فرزند شیرین دل به تاریخ 8 اسد 1368 در یک خانواده روشنفکر به دنیا آمده است. وی دوره ابتدایی مکتب را در لیسه بی بی رابعه بلخی در شهر کابل، دوره متوسطه را درمکتب متوسطه نسوان نمبر اول ولایت پروان و دوره لیسه را در لیسه عالی شهید جنرال عبدالحکیم قهرمان ولایت جوزجان به پایان رسانیده است. مژگان حاجی زاده لیسانس اداره و تجارت دارد.

نظیفه اوریاخیل معاون ناحیه دوازدهم

نظیفه اوریاخیل فارغ التحصیل سال 1397 از پوهنحی اقتصاد دانشگاه مریم است. وی دارای بیشتر از 15 سال تجربه کاری در بخش های مختلف از ادارات بین المللی ( جایکای جاپان٬‌ یو ان هبیتات و ای آر سی ) می باشد که اخیرا به عنوان آمر تیم در برنامه شهر برای همه در ناحیه اول شهر کابل کار کرده است.

راضیه عارفی معاون ریاست ناحیه سیزدهم

راضیه عارفی در سال 1364 در ولایت غزنی بدنیا امده است. وی تحصیلات ابتدایی و دوره لیسه را در ایران و تحصیلات عالی اش را در دانشگاه کاردان در شهر کابل به پایان رسانیده است.

فهیمه “بهزاد” معاون ریاست ناحیه هفدهم

فهیمه “بهزاد” باشنده اصلی ولایت پنجشیر و فارغ التحصیل سال 1392 پوهنحی شرعیات پوهنتون کابل بوده که تحصیلات ابتدایی را در لیسه عایشه درانی به پایان رسانیده است و دارای بیشتر از ده سال تجربه کاری در بخش های مختلف مدیریتی در اداره شهرداری کابل می باشد.

  پربازدید ترین