• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خطاب به سازمان های بین المللی و مدافعان دروغین حقوق بشر؛ ننگ و نفرین بر شما و شعارهای دروغین تان!

خطاب به سازمان های بین المللی و مدافعان دروغین حقوق بشر؛ ننگ و نفرین بر شما و شعارهای دروغین تان!

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن سجادی، از مجروحان حادثه تروریستی 7 جدی علیه مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان و جانباز راه ولایت در سخنانی در همایش حادثه تروریستی 7 جدی؛ علت‌ها و پیامدها»، با یادآری از همکاران و یاران شهید خود در این حادثه، این سوال را مطرح کرد که: «به کدامین گناه کشته شدند؟!». وی سازمان‌های بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر را دروغین و شعارهای‌شان را نیرنگ خواند و خطاب به بزرگان، متفکرین و صاحب‌نظران اهل سنت گفت که آن‌ها هم در مقابل این همه حوادث تروریستی در افغانستان مسئول‌ اند!
 
همایش «حادثه تروریستی حمله انتحاری 7 جدی؛ علت‌ها و پیامدها» به مناسبت تجلیل از مقام شامخ شهدای حادثه تروریستی 7 جدی 1396 علیه دفاتر مرکزی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا)، با حضور صدها تن از نخبگان، علما و چهره‌های فرهنگی مهاجر، رییس، مسئولین و کادرهای مرکز تبیان و خبرگزاری آوا و هم‌چنین شخصیت‌هایی علمی، دینی و فرهنگی از جمهوری اسلامی ایران، در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) شهر مقدس قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن سجادی که صدمات سخت و جبران‌ناپذیری در حمله تروریستی 7 جدی دیده، بینایی چشم‌های خود را از دست داده و به شدت آسیب دیده، با اشاره به این‌که هیچ فضیلتی بالاتر از شهادت وجود دارد، گفت: با ریختن اولین قطره خون شهید، خداوند تمام گناهان او را می‌بخشد، آن‌قدر به مقام قرب الهی نزدیک می شود که شهید نیاز به کفن ندارد، همه مراجع شیعه فرموده‌اند که شهید غسل و کفن لازم ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد که شهید در روز قیامت می تواند ما را شفاعت کند؛ لذا توصیه می‌ شود در این دنیا برای شفاعت در آن دنیا، یک شهید را انتخاب کنیم.
 
این جانباز حادثه تروریستی مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغان در حالی که به لحاظ روحی و به یاد حمله انتحاری به مرکز تبیان">شهدای فرهنگ و رسانه تبیان، توأم با گریه سخن می‌گفت، از همکاران و یاران شهید خود چون شهید سید عندلیب ضیایی، شهید سید خداداد احمدی، شهید استاد خلیل رضایی و دیگر شهدا یاد کرد و فریاد برآورد که "با کدامین گناه کشته شدند؟!".
 
وی با بیان این سوال افزود: مگر هدف، نیت و کردارشان در جامعه غیر از آگاهی‌بخشی و بیداری ملت بود؟
 
حجت‌الاسلام سجادی در ادامه سخنان خود خطاب به سازمان‌های بین‌المللی و مدافعان دروغین حقوق بشر؛ آنانی که از کرامت انسانی و از جایگاه والای انسانیت حرف می‌زنند؟ گفت: شما در طول سالیان دراز در کجا خفته‌اید؟ جرا این همه ترور و برادرکشی؟ چرا ملت ما هر روز عزادار می‌شود؟ شما کجا خفته‌اید؟ پس کجاست آن شعارهای حقوق بشرتان؟ مگر مردم افغانستان بشر نیستند؟ ننگ و نفرین بر شما و شعارهای دروغین‌تان!.
 
وی در مورد این مدافعان دروغین حقوق بشر افزود: در طول سالیان دراز با همین شعارهای دروغین در افغانستان جا خوش کرده‌اید و به جای مقابله با تروریسم آن‌ها را حمایت می‌کنید، شبکه‌سازی می‌کنید، تجهیز می‌کنید و به جان ملت می‌فرستید!
 
این جانباز راه ولایت،  بزرگان، متفکرین و صاحب‌نظران اهل سنت و برادران دینی خود را خطاب قرار دارد و گفت: برادران عزیز شما هم متوجه باشید! شما هم در قبال این همه حوادث تروریستی، برادرکشی، تفرقه‌افکنی و دشمن‌سازی در افغانستان، مسئول‌اید!
 
وی ادامه داد: چرا در مقابل آنانی که به دروغ اندیشه‌های تکفیری، وهابی‌گری و نفاق‌پراکنی را به جای مذهب جای می‌دهند، صدا بر نمی‌آورید؟ در کجای مذاهب اربعه اهل سنت آمده که اگر یک مسلمان و انسانی که کلمه شهادتین بر زبانش جاری باشد و به سوی قبله محمدی نماز بخواند، چنین شخصی را بکشید و ترور کنید؟!
 
حجت‌الاسلام سجادی تصریح کرد: شما علمای اهل سنت در مقابل این حوادث که هر روز قلبی را می‌سوزاند، دو جایگاه بیشتر ندارید؛ یا باید مردم را روشن بسازید، ابراز انزجار و برائت خودتان را از این خط فکری اعلام کنید، یا این‌که از مذاهب‌تان دست بردارید!
 
وی خطاب به علمای اهل سنت گفت: عزیزان اعلام می‌کنم اگر یک عالم اهل سنت برای ما یک روایت بیاورد، نه از منابع فراوان ما، از همان منابعی که خود شما  به آن احترام می‌گذارید و قبول داریم، از کتاب‌هایی چون صحیح بخاری که قتل شیعیان جایز است! والله چنین روایتی وجود ندارد!
 
این روحانی برجسته خاطرنشان کرد که این گونه روایت‌ها نتیجه افکار افراد سیاه رویی در تاریخ چون ابن تیمیه و در عصر ما، محمد عبدالوهاب است که زیربنای فکری وهابیت را تشکیل می‌دهد.
 
البته وی گفت که اکثر علمای اهل سنت و برادران ما، اندیشمندان متفکر که به همه آن‌ها احترام می گذاریم، اعلام کردند راه ما از راه وهابیت جداست، پس ای عزیزان، ای اندیمشندان بزرگ اهل سنت به پا خیزید که شما در در برابر جامعه و این حوادث خون‌بار مسئول هستید.
 
این جانباز راه ولایت در پایان ابراز امیدواری که جامعه مظلوم افغانستان با میلیون‌ها شهید بیدار شوند و در رأس این بیداری، یقینا علما اعم از شیعه و سنی قرار دارند.

  پربازدید ترین