• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران آغاز به کار کرد

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران آغاز به کار کرد

دکتر مهدی محمودی که به حکم وزیر داخله جمهوری اسلامی ایران به عنوان مدیرکل جدید اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی این وزارت معرفی شده است، امروز سه‌شنبه(18 جدی) رسما معرفی و آغاز به کار کرده است.
 
در یک خبرنامه روابط عمومی اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران در این مورد آمده است: "جلسه معارفه جناب آقای دکتر محمودی با حضور معاون محترم امنیتی و انتظامی وزارت کشور(داخله) و مدیران حوزه امنیتی و با حضور استاندار(والی) محترم و تعدادی از مسئولین استان قزوین و همچنین مسئولین ادارات و کارکنان دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، در روز سه‌شنبه در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار گردید".
 
بر اساس این خبرنامه، در این نشست دکتر محمدی‌فر، مدیرکل پیشین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران با بیان برخی از اقدامات انجام شده در دوره کاری وی، خدمات خود در این اداره را در خدمت به مستضعفین و محرومین از توفیقات الهی دانست.
 
در این نشست، دکتر ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت داخله ایران با تجلیل از خدمات دکتر محمدی‌فر و بیان خدمات انجام‌شده از سوی وی و کارکنان این اداره، به بیان سوابق علمی و اجرایی دکتر محمودی پرداخت.
 
وی پیگیری امور مربوط به حوزه اتباع و مهاجرین خارجی در ایران را حائز اهمیت دانسته، ماموریت این اداره کل را در حوزه امور سامان‌دهی، آموزشی و تعامل با سازمان‌های بین‌المللی مهم دانست.
 
در پایان، دکتر مهدی محمودی با تشکر از وزیر داخله ایران به خاطر اعتماد به ایشان، تأکید کرد که نهایت تلاش خود را جهت انجام خدمت در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی معمول خواهد کرد.
 
گفتنی است که مهدی محمودی، مدیرکل جدید اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران، که پیش از این فرماندهی انتظامی ولایت قزوین را بر عهده داشته، دارای مدرک دکتری در مدیریت راهبردی است و ریاست پلیس دیپلماتیک از دیگر سوابق قبلی خدمتی وی است.
 
در حکم وزیر داخله ایران در مورد معرفی دکتر محمودی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی این وزارت، رسیدگی و نظارت به کلیه امور اتباع و مهاجرین خارجی، جمع آوری اطلاعات، آمار و مشخصات افراد یاد شده و به روز بودن آن، بررسی و ارائه راهکارهای لازم به منظور جلوگیری از ورود غیرمجاز، اشتغال و اقامت غیرمجاز اتباع خارجی و پیگیری موارد مربوط به کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی، از جمله مواردی عنوان شده که برنامه‌ریزی هدفمند، کارآمد و مبتنی بر اصول مدیرکل جدید امور اتباع و مهاجرین خارجی در مورد آن ضروری اعلام گردیده و اهتمام و تلاش نسبت به اجرایی شدن آن مطالبه شده است.
 
این در حالی است که در دوره فعالیت دکتر محمدی‌فر در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران، تغییرات بسیار مثبتی به خصوص در سال‌های اخیر، در هماهنگی با کمیشنری عالی سازمان ملل در امورپناهندگان و هم‌چنین دولت افغانستان، در وضعیت مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران به میان آمده است.
 
این فعالیت‌ها در چهار سال اخیر، به خصوص پس از فرمان تاریخی رهبر انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان، امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) دریچه جدیدی را به روی مهاجرین افغانستانی در ایران گشوده و خدمات بی‌سابقه‌ای را به خصوص در ابعاد آموزشی و فرهنگی در اختیار آن‌ها قرار داده است.

  پربازدید ترین