• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش حزب جمعیت اسلامی به نوار صوتی منسوب به یونس قانونی

واکنش حزب جمعیت اسلامی به نوار صوتی منسوب به یونس قانونی

به دنبال پخش یک نوار صوتی محمد یونس قانونی، عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان در مورد توافق احتمالی این حزب با تیم انتخاباتی محمد حنیف اتمر در مورد تغییر نظام سیاسی این کشور، حزب جمعیت اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کرده که هیچ تصمیمی در مورد حمایت از هیچ نامزد انتخابات ریاست جمهوری گرفته نشده است.

در این نوار صوتی، محمد یونس قانونی می‌گوید: “داکتر غنی با تغیر ساختار نظام قطعا مخالف است؛ اما آقای اتمر طرح جمعیت را برای تغییر نظام صد درصد قبول کرد و ما، امیر اسماعیل خان و استاد عطا و یک جمع کلان فیصله کردیم که از آقای اتمر تعهد بگیریم و امضا کنیم”.

اما در یک بیانیه شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان آمده است: “در شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان، هیچ تصمیمی مبنی بر حمایت از هیچ نامزدی و یا رفتن اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی به تکت کدام نامزدی گرفته نشده است و همچنان هیچ فیصله‌ای نشده است که کسی با نامزدی در این مرحله مذاکره کند”.

این در حالی است که به گفته شمس‌الحق آریانفر، عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی با آریانا نیوز: “جمعیت به دنبال رییس و معاون شدن نیست، بل به فکر تغییر ساختار نظام است؛ از همین‌رو حنیف اتمر با خواسته‌های جمعیت موافقت نشان داده است”.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک نیز دفتر مطبوعاتی حنیف اتمر در واکنش به این اظهارات گفته است که اظهارات یونس قانونی دیدگاه شخصی اوست و آقای اتمر بر خلاف قانون اساسی، وارد پیکارهای انتخاباتی نمی‌شود.

این در حالی است که منابع نزدیک به آقای اتمر به آریانا نیوز گفته‌اند که برای فراگیر شدن تکت انتخاباتی‌شان، گفتگو با جمعیت اسلامی در سطح بالایی انجام شده و این گفتگوها هنوز هم ادامه دارد.

  پربازدید ترین