• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور غنی: پیشنهادات خبرنگاران به جدول از تعهدات مبدل گردد

رئیس جمهور غنی: پیشنهادات خبرنگاران به جدول از تعهدات مبدل گردد

رئیس جمهور غنی به خاطر مشروعیت نظام و اعمال صلاحیت‌های قانونی رئیس‌جمهور در پروسه‌ی صلح، بر انتخابات به موقع ریاست‌جمهوری تاکید ورزید. وی افزود که مبارزه با فساد، حیاتی و خواست مهم مردم است، پس برای دزد، غاصب و فاسد که به هیچ قومی منسوب نیستند، بیمه‌ی قومی ندهید.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور شام دیروز در نشستی که با شماری از خبرنگاران آزاد از 34 ولایت کشور برگزار گردیده بود و سخنگویان حکومت نیز حضور داشتند، اشتراک و سخنرانی کرد.

ابتدا، عبدالبصیر حقجو، وژمه توخی، فرهاد جویا و سیمین صدف به نمایندگی از گروپ های ایجاد شده در نشست ملی خبرنگاران، نظریات، پیشنهادات و راه حل های خود را در رابطه به تحول رسانه‌یی، مشکلات عمدۀ خبرنگاران، رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی و رسانه ها و افکار عامه، با رئیس جمهور شریک ساختند.

 آنان با تشکر از حمایت‌های همیشگی حکومت به خصوص رئیس‌جمهور از آزادی بیان و خبرنگاران، دستاوردهای موجود و پیشرفت‌ها را در این زمینه قابل قدر دانستند.

رئیس‌جمهور غنی هنگام خوش آمدید، با تشکر از تحلیل‌های جامع، نظریات سازنده و پیشنهادات عادلانه‌ی خبرنگاران گفت: انتخاب شغل پرخطر خبرنگاری، نشان‌دهنده‌ی عشق شما به وطن، قانون و منافع ملی می‌باشد.

رئیس‌جمهور غنی افزود که ایجاد یک دولت مسئول، پاسخگو و مردم‌سالار و استوار بر قانون، مسئولیت ملی ما است و ما باید مسئله‌ی ثبات را به‌ شکل اساسی حل نماییم و به عنوان مالکان اصلی کشور، مسئولیت را بپذیریم.

رئیس‌جمهور کشور ایجاد یک اقتصاد فعال را به خاطر از بین بردن فقر و بیکاری مفید خواند و گفت که از راه یک سیستم اقتصادی فعال، باید متکی به‌ خود شویم. وی افزود که خبرنگاران آزاد در بحث‌های اقتصادی شریک شوند.

رئیس‌جمهور غنی ایجاد فرهنگ صلح را در از بین بردن بحران 40 ساله و ختم جنگ مهم خواند و گفت که ما صلح پایدار می‌خواهیم و در این راه حاضر به هر نوع قربانی هستیم. وی با تاکید گفت که نقاط عمده‌ی صلح باید به بحث ملی مبدل شوند.

غنی، نقش خبرنگاران را در تحکیم وحدت ملی و افغانستان‌شناسی با اهمیت دانست و تاکید کرد که در پروسه‌ی ملت‌سازی، مشارکت هر افغان را باید تامین نماییم. وی افزود که ما خواهان تحولی هستیم که باعث ثبات و رفاه دائمی در کشور گردد.

محمد اشرف غنی گفت که ما چهارراه آسیا و یک نقطه‌ی دنیا‎محور هستیم. به همین خاطر ثبات در افغانستان، نه تنها برای ما، بلکه برای همه مهم می‌باشد. وی افزود که با هیچ کشوری دوستی و دشمنی دایمی نداریم، ما مطابق منافع ملی عمل می‌نماییم.

رئیس‌جمهور غنی به محمدهارون چخانسوری سخنگوی ریاست‌جمهوری هدایت داد تا تمامی پیشنهادات و نظریات خبرنگاران را به جدولی از تعهدات مبدل نماید و در یکی از جلسات کابینه ارائه دهد، چون در قسمت عملی کردن آن، تعهد همه‌ی ادارات نیاز است.

رئیس‌جمهور کشور به حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ هدایت داد تا جهت تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات، یک پلان عملی بسازد و به مسائل خبرنگاران زن رسیدگی صورت گیرد.

غنی، بر مدیریت درست و تقسیم عادلانه‌ی صندوق حمایت از خبرنگاران تاکید کرد و هدایت داد که پیشنهاد تقسیم عادلانه‌ی اعلانات دولتی، به جلسه‌ی کابینه مطرح گردد.

رئیس‌جمهور غنی از خبرنگاران خواست که در رابطه به مسائل امنیتی‌شان، پیشنهادات خود را با مشاور امنیت ملی شریک سازند. وی افزود که گزارش‌های تحقیقی، در نتیجه‌ی بحث در شورای عالی حاکمیت قانون، طبقه‌بندی خواهند شد.

رئیس جمهور غنی به خاطر مشروعیت نظام و اعمال صلاحیت‌های قانونی رئیس‌جمهور در پروسه‌ی صلح، بر انتخابات به موقع ریاست‌جمهوری تاکید ورزید. وی افزود که مبارزه با فساد، حیاتی و خواست مهم مردم است، پس برای دزد، غاصب و فاسد که به هیچ قومی منسوب نیستند، بیمه‌ی قومی ندهید.

رئیس جمهور گفت که صدمین سالگرد استقلال افغانستان به یک بحث ملی مبدل گردد و به شکل جشن بزرگ ملی تجلیل شود.

وی بیان داشت که تمام قصرهای تاریخی دوره امانیه بازسازی می‌شوند و همچنان کار بازسازی بالاحصار کابل آغاز خواهد شد.

  پربازدید ترین