• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مجلس سنا برای بررسی ترور جنرال رازق هیأت ویژه تعیین کرد

مجلس سنا امروز سه‌شنبه (هجدهم جدی) در نشست عمومی این مجلس هیأت ویژه‌ای را تعیین کرده است تا به گونه‌ی مستقلانه ترور جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پولیس قندهار را بررسی کند.

فضل‌هادی مسلم‌یار،‌ رییس مجلس سنا گفت: «این هیأت با سفر به قندهار حادثه‌ی ترور جنرال رازق را از نزدیک بررسی می‌کند و نیز مستقیماً با ریاست امنیت ملی در مورد یافته‌های شان دیدار و گفتگو خواهد کرد.»

این هیأت ویژه به ریاست محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا و با عضویت سناتور قندهار و نمایندگان کمیسیون‌های این مجلس پس از آن تعیین شده است که رحمت‌الله اچکزی، سناتور قندهار ریاست عمومی امنیت ملی را در بررسی رویداد ترور جنرال رازق ناکام خواند.

آقای اچکزی گفت که امنیت ملی تاکنون جزئیات کامل بررسی‌ها و اقداماتش را با مردم افغانستان شریک نکرده است.

به گفته‌ی او،‌ مردم قندهار خواستار بررسی دقیق و اقدام‌های جدی برای مشخص کردن و محاکمه‌ی عاملان ترور جنرال رازق هستند و ریاست امنیت تا هنوز هیچ پاسخی به آنان نداده است.

این هیأت در حالی تعیین شده است که پیش از این محمدمعصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی گفته بود که 22 فرد مظنون در پیوند به این رویداد زیر تحقیق قرار دارند. او همچنان گفته بود که تمامی اسناد و شواهد در مورد چگونگی ترور جنرال رازق در پنج مرحله بررسی شده و نتایج بررسی‌ها نیز جمع‌بندی شده است.

جنرال عبدالرازق فرمانده پیشین پولیس ولایت قندهار به تاریخ 26 میزان سال جاری توسط یکی از محافظان زلمی ویسا، والی قندهار در پایان یک نشست امنیتی، ترور شد. مهاجم زمانی دست به شلیک زد که جنرال رازق و دیگر مقام‌های محلی قندهار با جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان از جلسه بیرون شده بودند.

  پربازدید ترین