• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اشرف غنی: با هیچ کشوری دوستی و دشمنی دایمی نداریم

اشرف غنی: با هیچ کشوری دوستی و دشمنی دایمی نداریم

رئیس جمهور غنی تاکید کرده است که دولت افغانستان با هیچ کشوری دوستی و دشمنی دایمی ندارد و بر اساس منافع خودش عمل خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که محمداشرف غنی شب گذشته (سه‌شنبه 18 جدی) با خبرنگاران آزاد افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

رئیس‌جمهور غنی در این دیدار گفته است که ایجاد یک دولت مسئول، پاسخگو و مردم سالار و استوار برقانون، یک مسئولیت ملی است و موضوع ثبات باید به‌شکل اساسی حل شود.

او، ایجاد یک اقتصاد فعال را به خاطر از بین بردن فقر و بیکاری موثر خوانده و گفته است که “از راه یک سیستم اقتصادی فعال، باید متکی به‌خود شویم”.

آقای غنی گفته است که ایجاد فرهنگ صلح در از بین بردن بحران 40 ساله و ختم جنگ مهم است. او تاکید کرده است: “ما صلح پایدار می‌خواهیم و در این راه حاضر به هرنوع قربانی هستیم”.

رئیس جمهور غنی تاکید کرده است که نقاط عمده صلح باید به بحث ملی مبدل شود و در روند ملت‌سازی، مشارکت هر افغان باید تامین شود.

او هم‌چنان تاکید کرده است که دولت افغانستان با هیچ کشوری دوستی و دشمنی دایمی ندارد و بر اساس منافع ملی خود عمل می کند.

رئیس جمهور غنی، بر برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری تاکید ورزیده است. او هم‌چنان گفته است که مبارزه با فساد، حیاتی و خواست مهم مردم است، پس برای دزد، غاصب و فاسد که به هیچ قومی منسوب نیستند، بیمه قومی ندهید.

از سوی هم، رئیس جمهور غنی در این نشست به سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دستور داده است تا به منظور تطبیق قانون دسترسی به اطلاعات، یک برنامه عملی بسازد و به مسائل خبرنگاران زن رسیدگی کند.

او، بر مدیریت درست و تقسیم عادلانه صندوق حمایت از خبرنگاران تاکید کرده و دستور داده است که پیشنهاد تقسیم عادلانه اعلانات دولتی، به جلسه کابینه مطرح گردد.

آقای غنی از خبرنگاران خواسته است که در رابطه به مسائل امنیتی شان، پیشنهادات خود را با مشاور امنیت ملی شریک سازند. او گفته است که گزارش های تحقیقی، در نتیجه بحث در شورای عالی حاکمیت قانون، طبقه‌بندی خواهند شد.

  پربازدید ترین