• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سید نورالله جلیلی سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز ثبت نام کرد

سید نورالله جلیلی سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز ثبت نام کرد

داکتر سید نورالله جلیلی، امروز پنج‌شنبه(20جدی) به گونه‌ی رسمی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ثبت نام کرد. اقای جلیلی سومین نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که تا این دم، با دو معاون خود در دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات ثبت نام کردند.

خلیل رومان به عنوان معاون اول و چراغ علی چراغ به عنوان معاون دوم آقای جلیلی ثبت نام کردند. این درحالی است که روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 13 جدی ماه جاری به گونه‌ی رسمی آغاز شد.

پیش از این محمد حکیم تورسن نیز خود را برای اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود.  هم‌چنان عبدالطیف پدرام نیز به عنوان نخستین نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با معاونان‌اش احسان الله حیدری معاون اول و محمد صادق وردک معاون دوم در روز اول پروسه ثبت نام رسما ثبت نام کرده بود.

با این حال عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخن‌گوی کمیسیون انتخابات به هشدار گفته است که تا حال 73 تن بسته‌های معلوماتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو را دریافت کرده اند که در این میان دو بانو نیز شامل هستند.

بر اساس تقویم جدید کمیسیون انتخابات، قرار است انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی هم‌زمان با هم در 29 سرطان سال آینده برگزار شود.

  پربازدید ترین