• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کانادا تا 3 سال دیگر بیشتر از یک میلیون مهاجر می پذیرد

پارلمان کانادا طرحی را تصویب کرده است که به اساس آن تا 3 سال آینده می توانند بیشتر از یک میلیون مهاجر را در خاک آن کشور بپذیرند.

در حالی که طی سال 2017 میلادی کانادا تنها 286 هزار مهاجر تازه وارد جذب کرده بود، این ظرفیت طی سال جاری میلادی به 350 هزار نفر افزایش می‌یابد.

مطابق طرح مورد تصویب پارلمان کانادا، طی سال‌های 2020 و 2021 میلادی نیز در قالب روندی صعودی به ترتیب 360 و 370 هزار مهاجر جدید جذب این کشور خواهد شد.

حمد حسین، وزیر مهاجرت کانادا هدف از اجرای این طرح را کمک به توسعه بیشتر این کشور عنوان کرد و گفت که رشد جذب مهاجران مانع از پیر شدن جمعیت کانادا و کاهش زاد و ولد در این کشور خواهد شد.

آقای حسین که خود یک مهاجر اهل سومالی است، به مردم کانادا نوید داده که با اجرای برنامه جدید مهاجرت، نیروی کار فعال در این کشور نیز به لحاظ توانمندی تقویت و روند توسعه این کشور را در رقابت با اقتصادهای برتر جهان حفظ خواهد شد.

او خاطر نشان کرد که کانادا برای رسیدن به جایگاهی که مورد علاقه تمام شهروندان آن باشد، نیازمند خوشامدگویی به شمار بیشتری از مهاجران است.

کانادا طی سال‌های اخیر در مقایسه با سایر کشورهای غربی از جمله آمریکا سیاست‌های محدودکننده کمتری در قبال مهاجران خارجی و پناهجویان اعمال کرده است.

کانادا کشور پهناوری است که نفوسش را مهاجرین تشکیل میدهد.

در سالهای اخیر شهروندان کشورهای چون افغانستان، ایران، پاکستان، سوریه، عراق و افریقا بیشترین مهاجرت را به کانادا انجام داده اند.

چندین میلیون نفوس افغانستان پس از سالهای 1360 به کشورهای چون کانادا، امریکا، استرالیا و کشورهای اروپایی مهاجر شده اند.

به اساس ارقام وزارت امور مهاجرین بیشتر از 2 میلیون نفوس این کشور در کشورهای پاکستان، ایران، هند، ترکیه و تاجکستان در انتظار مهاجرت به سر میبرند.

  پربازدید ترین