• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مراسم فاتحه سرکنسول فقید جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف برگزار شد

مراسم فاتحه سرکنسول فقید جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف برگزار شد

مراسم فاتحه مرحوم سید همایون بزرگ‌نیا؛ سرکنسول فقید جمهوری اسلامی ایران در مسجد سلطانیه شهر مزار شریف برگزار شد.
مولوی جیلانی؛ عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان در بلخ با حضور در مراسم فاتحه گیری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران گفت: مرحوم بزرگ‌نیا یکی از شخصیت های تاثیر گذار بر روابط ایران و افغانستان بود که سبب آسایش شهروندان شهر مزارشریف می شد.
همچنان این عالم دین از سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در بلخ خواست تا روند ویزای دو جانبه را آسان تر نماید و به امید روزی که ملت های ایران، افغانستان و پاکستان بدون پاسپورت و ویزا رفت و آمد داشته باشند‌.
وی گفت مسئولین دو کشور باید تمام تلاش خود را روی روابط منطقوی متمرکز کنند.
حجت الاسلام علی احمد حلیمی مدیر مدرسه علمیه ثقلین و عضو ارشد شورای علمای بلخ نیز در این مراسم گفت: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه فرموده‌اند با عموم مردم نه تنها کسانی که دوست و یا نزدیکی با شما دارد آن چنان بر خورد و معاشرت داشته باشید اگر از دنیا رفتید گریه کنند و اگر زنده بودید با علاقه مندی با شما زندگی کند، برخورد بزرگ‌نیا این چنین بود.
وی تصریح نمود که برخورد مرحوم بزرگ‌نیا با افغانستانی ها همانند برادر بود و رفتار آن با علما، بزرگان و عموم مردم زبان زد همه بود، بزرگ‌نیا همیشه می گفت من در افغانستان احساس بیگانه‌گی نمی کنم و این کشور مثل کشور خودم است.
شایان ذکر است که در مراسم فاتحه گیری مرحوم بزرگ‌نیا مسئولین حکومت محلی بلخ، رییس و معاون شورای ولایتی بلخ، علما، بزرگان سیاسی، نمایندگان احزاب و اقشار مختلف جامعه حضور داشتند و این مراسم طبق فرهنگ افغانستان دایر گردیده بود.

  پربازدید ترین