• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

لیست اعضای جدید کمیسیون انتخابات روی میز غنی

لیست اعضای جدید کمیسیون انتخابات روی میز غنی

 وقتی خارجی ها پول انتخابات را می دهند، مهندسی آن را نیز از قبل کرده اند و یقین بدانید که بدون خواست آنان هرگز انتخابات به این وضعیت دچار نمی شود.

اعضای کمیسیون انتخابات، به دلیل سوء مدیریت و فراهم آوردن زمینه سوء استفاده و تقلب و جعل و نقض قوانین و مصوبه ها در روند انتخابات پارلمانی، از کار برکنار می شوند.

یک منبع از ارگ ریاست جمهوری به خبرنگار افتخاری ما اطلاع داد که اشرف غنی در حال بررسی افراد جایگزین برای هیات رهبری کمیسیون انتخابات است و تا کنون جایگزین رییس کمیسیون و رییس دارالانشا و سه تن از کمییشنران کمیسیون انتخابات مشخص شده اند.

قبل از این، سفارت آمریکا به اشرف غنی اعلام کرده بود که بفکر جایگزین برای هیات رهبری کمیسیون انتخابات باشد و هرچه زودتر لیست افراد جدید را به سفارت آمریکا در کابل اعلام کند.
در همین راستا، مجامع بین المللی و تمویل کنندگان انتخابات افغانستان به اشرف غنی تذکر داده اند که اگر در هیات رهبری کمیسیون انتخابات تغییر نیاید، هیچگونه کمک مالی و فنی به انتخابات افغانستان صورت نخواهد گرفت.

از آنجا که انتخابات افغانستان با کمک های مالی کشورهای خارجی صورت می گیرد، بطور یقین فرامین و خواهش های آنان نیز در تعیین افراد و روند انتخابات تاثیر گذار خواهد بود.
در همین حال، بعضی از مجلس نمایندگان در جلسه علنی خود از فساد مالی و اخلاقی اعضای این کمیسیون شکایت سرداده اعضای ارشد کمیسیون انتخابات را فاسد و متقلب خواندند.

علی اکبر قاسمی، نماینده مردم غزنی در نشست علنی مجلس گفت، فساد گسترده انتخاباتی و اخلاقی در سطح رهبری و کارمندان کمیسیون انتخابات افتضاح و شرم‌آور است. کمیسیون انتخابات در رشوت و فساد اخلاقی هم مستقل است، هیچ اداره و مرجع نیست که اعضای کمیسیون را مورد بازپرس قرار دهد.
تقاضای نامشروع از کاندیدان و هم از کارمندان طبقه اناث کمیسیون انتخابات از سوی رهبری و کارمندان آن شده و این قضیه به کشوری که داد از اسلام و دینداری می‌زند، افتضاح و شرم‌آور است.
این عضو مجلس خاطر نشان کرد که اعضای کمیسیون انتخابات از برخی کاندیدان 100 تا 300 هزار دالر برای کامیاب کردن آن‌ها رشوه دریافت کرده‌اند.

این گفته ها در حالی ابراز می شود که دیگر نمایندگان مجلس نیز بر صحت آن تاکید ورزیده اند و نامزدان معترض در ولایات کشور نیز به این موضوع اذعان کرده خواهان بررسی مجدد آرای انتخاباتی هستند.
در حالیکه بیش از هشتار روز از برگزاری انتخابات پارلمانی می‌گذرد، اما هنوز کمیسیون انتخابات نتواسته نتایج ابتدایی انتخابات را به صورت کامل اعلام کند‌.

اینکه در انتخابات پارلمانی تقلب گسترده صورت گرفته، جای هیچ شک و تردیدی نیست! اما راه چاره چیست؟
انتخابات در افغانستان در هر مقطع و با هر رییس و کارمندانی که برگزار شده است، همواره مملو از تقلب و جعل و نقض قوانین بوده است و انتخابات در هر دوره بدتر از دوره قبلی دایر گردیده و تقلب و جعل و نقض قوانین گسترده تر به مشاهده رسیده است. با این وجود چه لزومی دارد که انتخابات برگزار شود و ادای دموکراسی و آزادی خواهی و پیشرفت در آورده شود؟

واقعیت این است که وقتی خارجی ها پول انتخابات را می دهند، مهندسی آن را نیز از قبل کرده اند و یقین بدانید که بدون خواست آنان هرگز انتخابات به این وضعیت دچار نمی شود.
هرچند تمامی تقصیرها از کوتاهی در انجام وظایف گرفته تا تقلب و جعل و نقض قوانین و درخواست های نامشروع و... برگردن هیات رهبری کمیسیون انتخابات انداخته می شود اما در واقع همه نارسایی ها تقصیر اینها نیست! حتما تمویل کنندگان انتخابات در ناهمگون سازی روند و گسترش فساد و تقلب سهیم هستند و همانگونه که قران به قران پول خود را حساب دارند، مهندسی انتخابات را نیز از قبل طراحی کرده اند و این خواسته آنها است تا زمانیکه اهداف آنها در افغانستان برآورده شود و غارتگری و سلطه آنان بر این کشور به پایان برسد.

  پربازدید ترین