• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ذبیح الله مجاهد: امریکا 40 داعشی را از زندان طالبان آزاد کردند

ذبیح الله مجاهد: امریکا 40 داعشی را از زندان طالبان آزاد کردند

نیروهای امریکایی طی یک عملیاتی ویژه 40 داعشی را پس از آزادی از زندان طالبان در غرب کشور با بالگرد به مکان نامعلومی بردند.

منابع خبری کشور روز گذشته اعلام کردند که نیروهای ویژه امریکایی با حمله به زندان طالبان در ولسوالی «جوند» در ولایت بادغیس 40 جنگجوی داعشی را از زندان طالبان آزاد کردند.

«عبدالله افضلی» معاون شورای ولایتی بادغیس به رسانه ها گفت: گروه طالبان 6 ماه پیش 30 جنگجوی خارجی داعش را که شهروندان کشورهای ازبکستان، قزاقستان، روسیه و چین هستند را در ولسوالی «گرزوان» ولایت فاریاب اسیر کردند.

وی خاطرنشان کرد که طالبان جنگجویان گروه تروریستی داعش را که در فاریاب بازداشت کرده بودند به منطقه «پنج بز» ولسوالی «جوند» در ولایت بادغیس منتقل کردند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در توییتر خود ضمن تأیید این خبر نوشته که نیروهای امریکایی به زندان این گروه در ولسوالی «جوند» در ولایت بادغیس حمله کرده و فتنه گران داعشی را آزاد کردند.

وی افزود: نیروهای امریکایی محافظان زندان را کشته و 40 جنگجوی داعشی را با خود بردند.

این عملیات به صورت آشکارا برای آزادی زندانیان داعشی توسط نیروهای امریکایی ها صورت گرفته است.

سخنگوی طالبان اظهار داشت: در گذشته نیز هر زمانی که افراد طالبان علیه داعش اقدام کردند توسط نیروهای امریکایی هدف بمباران قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد که پیش از این نیز نیروهای امریکایی و افغان توسط بالگردهای نظامی در فاریاب 200 جنگجوی داعشی را از محاصره این گروه نجات داده بودند.

  پربازدید ترین