• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایتلاف ملی بزرگ افغانستان از عبدالله عبدالله و احمد ولی مسعود حمایت نمی کند

ایتلاف ملی بزرگ افغانستان از عبدالله عبدالله و احمد ولی مسعود حمایت نمی کند

ایتلاف ملی بزرگ افغانستان می گوید، این ایتلاف در انتخابات پیش رو از عبدالله عبدالله رییس اجراییه و احمد ولی مسعود رهبر جریان سیاسی وفاق ملی حمایت نخواهد کرد.

فضل رحمان اوریا سخنگوی این ایتلاف روز گذشته به رادیو آزادی گفت، کاندیدا‌های داخل ایتلاف ملی بزرگ افغانستان رحمت الله نبیل و شیدا محمد ابدالی اند.

اوریا می‌گوید، آقایان نبیل و ابدالی در روز‌های نزدیک برای ثبت نام به کمیسیون مستقل انتخابات خواهند رفت.

به گفته وی، این ایتلاف از محمد اشرف غنی رییس جمهور فعلی نیز در انتخابات حمایت نخواهد کرد.

وی گفت: ایتلاف ملی داکتر عبدالله را حمایت نخواهد کرد و احمد ولی مسعود را هم حمایت نمی کند، ایتلاف همچنان به هیچ ترتیب داکتر محمد اشرف غنی را حمایت نمی‌کند.

آقای اوریا هم‌چنان می‌گوید، ایتلاف ملی بزرگ افغانستان یک یا دو کاندیدای بیرون از ایتلاف را نیز حمایت خواهد کرد.

پیش از این منابعی در ایتلاف ملی بزرگ افغانستان گفته اند که این ایتلاف در انتخابات پیش رو از محمد حنیف اتمر نیز حمایت می‌کند.

هفته گذشته یک منبع به رسانه ها گفته است، این حزب ممکن در انتخابات پیش رو از احمد ولی مسعود و یا عبدالله عبدالله حمایت خواهد کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات نیز گفته که آقای عبدالله بسته معلوماتی ثبت نام کاندیدا‌ها را به دست آورده‌ است.

اما عبدالله عبدالله تا حال در باره این که آیا در انتخابات ریاست جمهوری 29 سرطان سال آینده کاندیدا خواهد بود یا نه، چیزی نگفته است.

این در حالی است که روند ثبت نام کاندیدا‌های ریاست جمهوری از 13 جدی به این سو آغاز شده و قرار است تا شش روز دیگر ادامه یابد.

کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این گفته که روند ثبت نام کاندیدا‌ها بعد از 30 جدی تمدید نخواهد شد.

تا حال عبدالطیف پدرام، سید نورالله جلیلی، عبدالحکیم تورسن و عنایت الله حفیظ به حیث کاندیدا‌های ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

پیش از این محمد اشرف غنی و افراد نزدیک به گلبدین حکمتیار نیز گفته اند که آقایان غنی و حکمتیار در انتخابات آینده کاندیدا خواهند بود، اما تا حال از تکمیل شدن تیم‌های انتخاباتی‌شان خبری نیست.

در اوج تلاش‌ها برای ساختن تیم‌های انتخاباتی، جمعیت اسلامی، حزب وحدت اسلامی به رهبری محمد کریم خلیلی و جنبش ملی به رهبری عبدالرشید دوستم تلاش دارند تا به گونه مشترک وارد مبارزات انتخاباتی شوند.

عبدالله قرلق معاون حزب جنبش ملی افغانستان می‌گوید، عبدالرشید دوستم رهبر این حزب قرار است امشب در این باره با صلاح الدین ربانی رهبر جمعیت اسلامی دیدار کند.

  پربازدید ترین