• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنرال مرادعلی مراد جهت حمایت از نبیل در انتخابات امروز رسماً استعفا می دهد

جنرال مرادعلی مراد جهت حمایت از نبیل در انتخابات امروز رسماً استعفا می دهد

جنرال مراد علی مراد، قوماندان گارنیزیون شهر کابل از سمت خود استفا داد و معاون دوم رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی شد.

جنرال مرادعلی مراد، فرمانده گارنیزیون کابل و معاون وزارت دفاع ملی، بعد از ظهر امروز چهارشنبه (26 جدی) رسما از سمتش استعفا خواهد داد.

گفته می شود که هدف وی از استعفا، اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.

پیش از این، منابع معتبر گفته بود که رحمت الله نبیل، مراد علی مراد را به حیث معاون دوم خود تعیین کرده است.

آقای مراد یکی از جنرالان کارکشته نظامی محسوب می‌شود که سال‌های زیادی را به عنوان معاون رییس ستاد ارتش ایفای وظیفه نموده است. با تشکیل حکومت وحدت ملی، آقای مراد، مدتی به حیث معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله نیز ایفای وظیفه نمود.

وی به دلایل نامعلوم از سمت معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله برکنار شد. برکناری او، اعتراضات زیادی را در صفحات اجتماعی برانگیخت که سرانجام، وی به حیث فرمانده گارنیزیون کابل و معاون وزارت دفاع ملی تعیین شد.

این جنرال نظامی در میان قوم هزاره از محبوبیت زیادی برخوردار است، پس از تشکیل حکومت وحدت ملی، چندین بار در کنترول و مدیریت اعتراضات مردمی نقش برجسته‌ای را ایفا کرد.

در اعتراضات گسترده مردمی که در آغاز حکومت وحدت ملی تحت عنوان"جنبش تبسم" راه اندازی شد، آقای مراد به نمایندگی از حکومت در میان معترضین حضور یافت و معترضان را به آرامش دعوت کرد. یک ماه پیش نیز اعتراضات خشونت باری که به حمایت از علی پور فرمانده نیروهای خیزش مردمی در ولایت میدان وردک در کابل صورت گرفت، آقای مراد علی مراد نیز نقش برجسته‌ خود را در مدیریت آن بحران، ایفا نمود.

  پربازدید ترین