• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران 0 - 0 عراق: سرگروهی بدون گل

 ایران 0 - 0 عراق: سرگروهی بدون گل

ایران با تساوی بدون گل برابر عراق به عنوان تیم نخست گروه D به مرحله بعد صعود کرد.

در آخرین دیدار گروه D در جام ملتهای آسیا 2019 دو تیم ایران و عراق به تساوی بدون گل رسیدند تا با این نتیجه تیم ملی با 7 امتیاز و تفاضل گل 7+ به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی صعود کند. پس از ایران، تیم ملی عراق با 7 امتیاز و تفاضل گل 4+ در رده دوم قرار گرفت.

با این نتیجه تیم ملی در مرحله یک هشتم نهایی با تیم سوم یکی از گروه‌های B یا E یا F روبه‌رو خواهد شد.

تیم ملی در این بازی با ترکیبی متفاوت پابه میدان گذاشت و بازیکنان یک کارته در ترکیب اصلی جایی نداشتند.

ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، وریا غفوری، میلاد محمدی، روزبه چشمی (80-اشکان دژاگه)، امید ابراهیمی، علیرضا جهانبخش (63-مهدی طارمی)، وحید امیری، سامان قدوس(75-مهدی ترابی) و سردار آزمون

ترکیب عراق:
جلال حسن، علی فائز، احمد ابراهیم، علاء مهاوی، علی عدنان، صفا هادی، امجد عطوان، طارق همام، احمد یاسین(دقیقه 46-بشار رسن) ، حسین علی الساعدی (دقیقه 77-محمد داوودی)و مهند علی (دقیقه 71-علا عباس)

اخطار
امجد عطوان کاظم(34) احمد ابراهیم(78) علی عدنان کاظم(82) از عراق
سامان قدوس(39) وحید امیری(68) از ایران

دقایق حساس
دقیقه 12: ارسال از چپ بازیکنان ایران با ضربه سر سردار آزمون همراه شد که این توپ با فاصله کمی به بیرون رفت.
دقیقه 35: شوت یاسین از پشت محوطه جریمه راهی اوت شد.
دقیقه 42: روی یک پرتاب اوت فرصت خوبی نصیب ایران شد که شوت سردار آزمون پس از برخورد به مدافعین عراق به علیرضا جهانبخش رسید و شلیک این بازیکن جایی در چارچوب نداشت.
دقیقه 65:شوت مهند علی از پشت محوطه جریمه را علیرضا بیرانوند مهار کرد.
دقیقه 76: ارسال تماشایی طارق همام را علی عباس با ضربه سر به سمت دروازه ایران شلیک کرد که علیرضا بیرانوند با واکنش خوب خود توپ را راهی کرنر کرد.

حاشیه:
تماشاگران با شور و حال خاصی تیم های محبوب شان را تشویق می کنند و از طبل هم استفاده می کنند. برخلاف اخبار اولیه تماشاگران دو گروه تقریبا برابر است.
در ابتدای بازی جهانبخش از ناحیه بینی مصدوم شد. داور بازی اصرار داشت جهانبخش به دلیل خون آلود شدن پیراهنش از پیراهن جدید استفاده کند.
در هنگامی که روشن ایرماتوف، داور مسابقه یک ضربه آزاد برای ایران گرفت، درگیری لفظی شدیدی بین کارلوس کی‌روش و یک عراقی حاضر در جایگاه ویژه به وجود آمد که داور چهارم مجبور به دخالت شد. سرمربی ایران به مسوول عراقی گفت :«دهانت را ببند.»
سر وصدای تماشاگران عراقی به مراتب بیشتر از ایرانی هاست.
در پایان نیمه اول، کی‌روش شدیداً به وقت اضافه اعلام شده توسط داور اعتراض داشت.
در بین دو نیمه یک تماشاگر ایرانی و یک تماشاگر عراقی با ابتکار مسوولان برگزاری ورزشگاه با استفاده از امکانات صوتی ورزشگاه شعارهایی سر دادند و هواداران تکرار کردند.

  پربازدید ترین