• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

​معاونین اشرف غنی در انتخابات آینده ریاست جمهوری مشخص شدند

​معاونین اشرف غنی در انتخابات آینده ریاست جمهوری مشخص شدند

به گفته منابعی در ارگ ریاست جمهوری «امرالله صالح»، سرپرست وزارت امور داخله به عنوان معاون اول و «سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری، به عنوان معاون دوم آقای غنی در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری، برگزیده شده‌اند.

روزنامه «افغانستان‌ما» به نقل از یک منبع که وی را معتبر می‌خواند نوشت که همچنین ثریا دلیل، سفیر افغانستان در بلجیم، به نمایندگی از جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، در تکت انتخاباتی اشرف غنی حضور خواهد داشت. هنوز جایگاه خانم دلیل در تکت انتخابات اشرف غنی، مشخص نشده‌است.

پیش از این، گفته می‌شد که صلاح‌الدین ربانی، به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی، معاون اول غنی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد بود، اما ظاهراً مذاکرات با آقای ربانی، به نتیجه‌ای نرسیده‌است.

منابع می‌گویند که رئیس‌جمهور با معاونین خود، روز یکشنبه هفته جاری، رسماً به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، ثبت نام خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خورشیدی، قرار است در 29 ماه سرطان برگزار شود. همزمان با این انتخابات، انتخابات شورای‌های ولایتی، شورای‌های ولسوالی‌های و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی نیز برگزار شد.

این سه انتخابات در حالی به صورت همزمان قرار است برگزار شود، که کمیسیون انتخابات نتوانست انتخابات شورای‌های ولسوالی‌ها را همزمان با انتخابات پارلمانی برگزار کند و انتخابات پارلمانی نیز با مشکلات تخنیکی و مدیریتی گسترده مواجه بود. انتخابات ریاست جمهوری نیز قرار بود در 30 حمل سال آینده برگزار شود، اما کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که به دلایل تخنیکی و مالی، قادر نیست انتخابات را در این تاریخ برگزار کند و آن را سه ماه به تعویق انداخت.

  پربازدید ترین