• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نامزدان معترض انتخابات پارلمانی دروازه های کابل را بستند

نامزدان معترض انتخابات پارلمانی دروازه های کابل را بستند

شماری از نامزدان معترض با جمعی از هواداران شان با راه اندازی حرکت مدنی دروازه هاى عمومی شهر کابل را بسته و خواهان ابطال انتخابات کابل و به محاکمه کشاندن کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات شدند.
 
این حرکت مدنی قبل از ظهر امروز سه شنبه (2 دلو) در شهر کابل صورت گرفت و معترضان جریان ترافیک را در داخل شهر قطع کرده اند.
 
این حرکت مدنی در حالی صورت می‌گیرد که کمیسیون انتخابات، هفته گذشته نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی حوزه کابل را پس از نزدیک به سه ماه انتظار اعلام کرد.
 
هارون معترف، یکی از نامزدان معترض و از تنظیم‌کنندگان این تظاهرات می‌گوید که آنان تظاهرات شان را از صبح امروز در چهار دروازه‌ عمومی شهر کابل (قلعه مرادبیک، پلچرخی، سیاه سنگ و کمپنی) آغاز کرده اند.
 
آقای معترف، افزود که نامزدان معترض حوزه کابل، خواستار اجرایی شدن فیصله قبلی کمیسیون‌ شکایت های انتخاباتی اند.
 
کمیسیون شکایت های انتخاباتی ماه گذشته، در یک اقدام بی‌پیشینه به دلیل تقلب گسترده تصمیم گرفت تا آرای حوزه کابل را باطل اعلام کند؛ اما کمیسیون انتخابات افغانستان، این تصمیم را نپذیرفت و به شمارش آرا ادامه داد.
 
آقای معترف، تاکید کرد: "رای کابل باید باطل اعلام شود، کسانی ‌که در کمیسیون های انتخاباتی دست به فساد و چنین خیانت را مرتکب شده اند، مورد بازداشت و ممنوع الخروج اعلام شوند".
 
انتخابات پارلمانی در کشور، در 28 و 29 میزان 1397خورشیدی برگزار شد که این انتخابات با ادعاهای گسترده تقلب و تخطی روبرو بوده و اعلام نتایج آن، به دلیل ادامه بررسی‌ تخطی‌های انتخاباتی، چندین بار با تاخیر روبرو شده و تاکنون نتوانسته نتایج نهایی تمامی ولایت‌ها را اعلام کند.

  پربازدید ترین