• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هدف قرار دادن مواضع داعش توسط الحشد الشعبی در دیرالزور سوریه

هدف قرار دادن مواضع داعش توسط الحشد الشعبی در دیرالزور سوریه

شماری از عناصر داعش قصد داشتند از طریق مناطق مرزی سوریه وارد عراق شوند که نیروهای الحشد الشعبی این تلاش تروریست‌ها را ناکام گذاشتند.

منابع خبری از تلاش گروه تروریستی داعش برای نفوذ از مرز سوریه به عراق خبر دادند.

شبکه خبری «العالم» دیروز چهارشنبه گزارش داد که گروه «الحشد الشعبی» عراق توانسته است این تلاش داعش را ناکام بگذارد.

در جریان درگیری الحشد الشعبی با عناصر داعش در مرزهای سوریه و عراق 43 تروریست کشته یا زخمی شدند.

«قاسم مصلح» فرمانده عملیات الانبار در باره جزئیات این عملیات اعلام کرد که در جریان یک عملیات پیش‌دستانه، یک مرکز تجمع عناصر داعش در منطقه «الباغوز» در جنوب شرق دیرالزور سوریه هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفت.

مصلح تأکید کرد که علاوه بر زخمی یا کشته شدن 43 داعشی، تجهیزات نظامی و مخزن‌های سوخت متعلق به این گروه منهدم شد.

وی خاطر نشان کرد که پیش از این حمله، اطلاعات دقیقی به دست نیروهای عراقی رسیده بود مبنی بر اینکه عناصر داعش قصد دارند نیروهای امنیتی عراق را در نوار مرزی به ویژه منطقه الباغوز هدف قرار دهند.

در همین ارتباط، نیروهای الحشد الشعبی 28 دیماه گذشته مواضع داعش را در منطقه «سوسه» واقع در جنوب شرق استان دیرالزور هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

در پی این بمباران دستکم 15 داعشی کشته شدند.

در همین راستا، یک منبع دولتی در عراق نُهم دی‌ماه جاری اعلام کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای بمباران مواضع داعش در خاک سوریه به نیروی هوایی عراق اختیار کامل داده است.

وی گفت که عراق صرفا باید دولت سوریه را در جریان بمباران هوایی داعش قرار بدهد و نیازی به اجازه نیست.

اخیرا هماهنگی امنیتی برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی میان بغداد و دمشق بالا رفته است و طرفین اجازه داده‌اند تا مواضع تروریست‌ها را در خاک یکدیگر بمباران کنند. سوریه نیز برای بمباران داعش در خاک عراق نباید منتظر اجازه بغداد بماند و صرفا کافی است که مقامات عراقی را مطلع کند.

طبق این توافق، دو طرف همچنین باید به هنگام ضرورت، یکدیگر را در جریان عملیات‌های زمینی علیه تروریست‌ها قرار دهند.

بمباران مواضع داعش در خاک سوریه از سوی جنگنده‌ها و توپخانه‌ عراق پیش از این بارها صورت گرفته است و هر بار نیز دولت دمشق ضمن اطلاع، اجازه آن را صادر کرده؛  اما تا کنون عملیاتی از سوی ارتش سوریه در خاک عراق انجام نشده است.

  پربازدید ترین